Avatar billede LBC Juniormester
25. december 2023 - 20:53 Der er 10 kommentarer

Hvilke streaming kanaler er bedst?

Jeg bruger i øjeblikket IPTV Nordic og TiviMate til visning! Der er alt hvad man kan forlange af programmer, - men alt for ofte ses en rund blå snorebasse i midten i stedet for billede og det er træls! Kan nogen her i gruppen anbefale en anden løsning der er bedre? På forhånd tak! Mvh. Lars
Avatar billede claes57 Ekspert
26. december 2023 - 09:42 #1
Årstiden taget i betragtning, så skal der nok mere trafik igennem servere, så tjek lige medio januar.
Avatar billede LBC Juniormester
26. december 2023 - 09:57 #2
TAK for svar! Det var også galt i 9. 10. 11. - og denne måned! Jeg leder efter en bedre og mere stabil løsning. Jeg tror selv, at IP TV-Nordic har solgt for mange abonnementer og deres server derfor ikke kan følge med!
Avatar billede claes57 Ekspert
26. december 2023 - 10:21 #3
Jeg har selv yousee app (i forbindelse med deres alm tv-signal), men app kan også fås alene. https://yousee.dk/play#forside
App virker i al fald når jeg har været ude, og hos mig trækker abonnement op til 5 enheder. Skal jeg på med en ny, så klikker jeg bare på navnet på en, der ikke er i brug, og den nye er på…
Avatar billede LBC Juniormester
26. december 2023 - 11:46 #4
Tak for svar! Jeg tror vi snakker lidt forbi hinanden, - jeg har Norlys med 8 kanaler. Derfor uden har jeg IP TV-Nordic med samtlige kanaler i Europa. Jeg tror udbyderen af IP TV-Nordic har taget for mange kunder ind og derved kan deres server ikke klare det. Til at se disse programmer har jeg tilkøbt et afspilningsprogram der heder TiviMate. Arrangementet er nok ikke "helt efter reglerne" men det funger perfekt nogen gange. Arrangementet er en slagt "pirat TV" og nu leder jeg efter noget der er mere stabil? Håber du forstår!
Avatar billede claes57 Ekspert
26. december 2023 - 12:50 #5
Ok, den del er jeg ikke inde over - andre med forslag?
Avatar billede Erik K Ekspert
26. december 2023 - 15:58 #6
Når du skriver samtlige kanaler i Europa, så mener du vel kun de kanaler, der er offentlige (som f. eks. DR i Danmark) og ikke betalingskanaler?
Hvis min formodning er rigtig, så kan du hente de samme kanaler ved hjælp af en VPN og så streame kanalerne direkte.
Det kræver at du kan installere apps på dit TV eller anskaffer en TV-boks, der har denne mulighed, f. eks. en Chromecast med Google TV.

Jeg bruger det til at se tyske og østrigske kanaler, som er dem der interesserer mig. Jeg kan dog også hente kanaler fra alle mulige andre lande.

Jeg giver ca kr 20 om måneden for en VPN-forbindelse fra Cyberghost, som er meget stabil og så har jeg installeret apps fra f. eks. ARD og ZDF i Tyskland - de koster ikke noget.
Avatar billede LBC Juniormester
26. december 2023 - 16:44 #7
Tak for dit svar! Jeg mener ALLE kanaler i Europa. Jeg har en Panasonic TV hvor jeg ikke kan installere app’s på. Jeg har cromecast, som jeg også bruger i dag til IP TV- Nord med programmet TiviMate til at køre programmerne. De er opdelt i lande og jeg bruger kun dem med adgang fra Danmark. Jeg anvender VPN fra Norton og anti- tracking fra Norton. Endvidere anvender jeg alternativ DNS - 1.1.1.1. & 1.0.0.1 - kan du anbefale noget? Mvh. Lars
Avatar billede Erik K Ekspert
27. december 2023 - 00:54 #8
Du er ude i noget, der er alt for bøvlet og dyrt i forhold til de behov jeg har og desuden vil jeg ikke bruge noget, der evt. kan være ulovligt.
Den VPN du bruger kan ikke anvendes til mit formål og jeg mener, at den er helt unødvendig til almindelige brugere.
Så desværre kan jeg ikke anbefale noget, der kan vise ALLE kanaler, da det næppe kan være helt legalt uden at det virkelig koster kassen til alle mulige licenser.
Avatar billede LBC Juniormester
27. december 2023 - 11:17 #9
TAK for svar! Jeg havde håber at nogen i dette forum kunne hjælpe! Jeg undskylder din ulejlighed og ønsker dig godt nytår!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. januar 2024 - 13:29 #10
Bare en observation:

https://iptvnordic.net/da/ ser ikke rigtigt ud til at levere tjenester indenfor de love, vi andre almindeligvis skal holde os indenfor.....