Avatar billede fase Professor
29. december 2023 - 12:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Overgang fra Mail til Outlook

Jeg har fået til opgave at sætte det ny Outlook mailprogram i gang. Problemet er, at der er totrins godkendelse på computeren med besked til et telefonnummer, som ikke eksisterer mere.
Er der nogen der har en anelse om, om mail bliver helt lukket ned eller er det som med IE, som fungerer stadigvæk sammen med Edge.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. december 2023 - 13:03 #1
Hvilket telefonnummer er der tale om?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. december 2023 - 13:37 #2
2 faktor på mail? Eller på Windows/ Microsoft konto? - det er nok smartest at få løst 2fa problemet.

Så vidt jeg ved, ender Windows mail med at blive tvangs migreret til Outlook mail app'en. Men de maskiner jeg har konverteret har selv flyttet mail indstillingerne med, så det er nok 2fa godkendelsen der skal løses... Enten hos mail udbyder, eller account.microsoft.com
Avatar billede fase Professor
29. december 2023 - 14:45 #3
#1 Hvorfor vil du vide telefonnummeret? Er det interessant i denne sammenhæng?
#2 Vi er ikke uenige om at Windows mail ender med at blive tvangs migreret til Outlook mail. Problemet ligger i 2fa godkendelsen. Hvis det bliver nødvendig ved migreringen.  Ejeren af computer og telefon er afgået ved døden. Derfor er det umuligt at udføre 2fa godkendelsen.
Problemet er ikke selve migreringen, den har jeg lavet på flere computere, men 2fa.
Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, vil jeg forslå et andet mailprogram.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. december 2023 - 19:15 #4
Nu spurgte du jo om nogen havde en anelse... Det er det jeg svarer på. Og så spørger jeg om det er mail eller Windows der er 2fa på. Er det mail kontoen er en anden mailklient jo ligegyldig, da den også skal 2fa autentificere. Er det Windows, er det en helt anden problemstilling end du giver udtryk for.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. december 2023 - 21:45 #5
#3 - Jeg spurgte kun om telefonnummeret, fordi at man ved aktivering kan ringe ti Microsofts produktaktivering på tlf nr. 80 70 13 15. Det er ikke en levende person, men en maskine man kommer i kontakt med.
Der taster man aktiveringskoden ind der følger med Outlook (MS Office). Jeg kunne ikke forestille mig at dette nummer skulle være nedlagt.
Avatar billede fase Professor
29. december 2023 - 22:56 #6
#5
Det er ikke outlook i officepakken, men den outlook, som skal erstatte mailprogrammet i windows 10.
To trins bekræftelsen kan ikke udføres fordi telefonnummeret ikke er aktivt mere.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. december 2023 - 23:06 #7
Jeg har haft Office 2007, 2010, 2013 og nu 2019 installeret på min(e) pc(er)
Mailprogrammet i Win 10 har jeg aldrig anvendt, og kender derfor ikke noget til det.
Jeg syntes og synes stadig at Windows Live Mail, var enklere end Outlook.
Avatar billede fase Professor
29. december 2023 - 23:08 #8
#4
Når jeg kommer i nærheden af computeren, vil jeg se, hvad der løser problemet.
Jeg spurgte også, om der var nogen, der havde en anelse om, om mailprogrammet Mail ville udgå helt eller blive ved med at fungere side om side ligesom Internet Explorer og Edge.
Avatar billede fase Professor
29. december 2023 - 23:15 #9
#7
Jeg har ikke installeret Office pakkerne i proffessionelle udgaver og dermed heller ikke outlook. Mailprogrammet i win10 har jeg brugt i årevis og det havde de funktioner, jeg har brug for.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. december 2023 - 23:22 #10
#8 jeg udtrykker mig nok ikke klart nok... Efter min bedste overbevisning, findes Windows mail ikke i fremtiden.