Avatar billede slotski Juniormester
08. januar 2024 - 16:19 Der er 10 kommentarer

Google Wifi

Jeg har købt 3 stk. google wifi, router og 2 points.

Men det bliver ved med at drille mig. Jeg vil gerne udvide mit net så det er samme netværksnavn i hele lejligheden, så jeg har min "almindelige" router, samt de 3 fra Google. Jeg har kaldt netværket det samme, hvilket jeg ikke helt ved om er smart, router fra hiper stå ved siden af google routeren.

Ved alle 3 bliver jeg mødt af beskeden Må google Home bruge Wi-Fi Netværket Setup"enhedsnavn". Routeren gik igennem oprettede forbindelse til routerens setup navn, men begge points kommer med beskeden "kan ikke oprette forbindelse til netværket setup----

Jeg har prøvet at reset alle 3 uden held. Jeg har på det ene point fået forbindesle til enheden, men efter at have givet det placering, så fejler den igen med "kan ikke oprette forbindelse til enhedens netværk".

Er der nogle der har gode råd, eller kan pege på hvor jeg fejler henne? Jeg har netop købt dem fordi de skulle være simple, havde tidligere orbi pro, hvor app blev ved ved med at fucke mig op.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. januar 2024 - 18:23 #1
Google WiFi fungerer ikke så godt som 2. system. Du er nødt til at sætte din hovedrouter i "Bridge" tilstand - så sender den al trafik direkte igennem til din Google router. Så er det selve Google routeren der er hoved-punktet, og så fungerer de øvrige noder uden problemer.
Avatar billede slotski Juniormester
11. januar 2024 - 02:55 #2
Dette ændrede desværre ikke noget. Jeg finder noden, får den kaldt et rum, men derefter samme problem kan ikke forbinde med nodens wifi netværk.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2024 - 09:30 #3
Du er forhåbentlig startet helt forfra? - nulstilling af alle enheder, og start med at sætte routeren op og tjekke at den fungerer som den skal? - den indtager indstillinger efter hvordan den kobles op på nettet, så hvis den ikke har været nulstillet til den ny position, kan du få problemer.

Det er først herefter noderne kan konfigureres.
Avatar billede slotski Juniormester
11. januar 2024 - 13:08 #4
Jeg prøver lige igen, jeg tror den fejl jeg lavede var at nulstille alle 3, men først efter at have tilsluttet routeren til oprindelige modem, satte jeg modem i bridge. Men nu sætter jeg den i bridge først og sørger for at nulstille alle 3 inden jeg sætter routeren på.
Avatar billede slotski Juniormester
11. januar 2024 - 14:23 #5
Er det korrekt forstået at jeg må vente på at min router får tildelt en ip adresse før jeg kan gøre det færdigt.
Hiper skrev op til 2 timer, så hvis Google Home app skriver ingen internet forbindelse må jeg vel bare vente med lidt mere tålmodighed. Eller er jeg forkert på den her også?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2024 - 14:58 #6
Det lyder rigtigt... - men hvorfor i alverden går der op til 2 timer??? - nå, det kan du vel ikke svare på :-)
Avatar billede slotski Juniormester
11. januar 2024 - 15:26 #7
Godt spørgsmål, der er i hvert fald gået en time nu og når jeg prøver at koble router på fanger den ikke internet, så går ud fra at det betyder den ikke har fået ip på bridgerouteren endnu.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2024 - 15:42 #8
Jeg mener ikke Bridge-routeren er målet for den IP der gives - Bridge-mode betyder netop at den lader trafikken gå direkte igennem til næste router, der derved får IP-adressen.

Så du skal nok lade din Google router sidde aktiv til der sker noget...
Avatar billede slotski Juniormester
11. januar 2024 - 15:55 #9
Lige nu får jeg bare en fejl i forsøget på at installere router. Den starter med at sige tilsluttet netværket, men efterfølgnede forbindelsesproblem, hvor der står at modem ikke giver mit wifi punkt forbindelse til internettet. Her får jeg mulighed for at genstarte wifi og modem.
Jeg følger bare home app'en hvor den så stopper når den vil oprette forbindelse til internet. Så jeg ved ikke om jeg bare skal give den en halv times tid imens den bare står sådan og så prøve igen, eller tage strømmen fra routeren og så prøve igen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2024 - 20:04 #10
Her kan jeg desværre nok ikke hjælpe...

Jeg har installeret 3 Google netværk - 2 baseret på de gamle WiFi enheder, hvor alle enheder kunne være router eller node, og så et sæt Nest for et par år siden, hvor der jo er en dedikeret router.

Jeg mindes ikke overhovedet at have haft problemer igennem en router i bridge-mode (alle på Kabel-TV - ellers havde jeg sat routeren direkte på, uden om internet-leverandørens router).