Avatar billede SKJ Juniormester
10. januar 2024 - 05:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hent tal (pris) fra et andet ark

Godmorgen

Har udtrukket en liste af vores varelager (med varenr, beskrivelse, kostpriser, listepriser) ca 650 varelinjer = "ark" OS priser - og der har tilføjet "ark" SE kost som indeholder varenr, beskrivelse, SE kost, DK kost. Ca 350 varelinjer.
Jeg vil gerne have de nye kostpriser fra SE kost ind på OS priser.
På begge ark står varenr længst til venstre og som tabel. Har prøvet med Xopslag og Lopslag  og det virker ikke rigtig. Hvad gør jeg forkert? eller er det måske vores IT begrænsninger der spærre for funktionen?
=XOPSLAG(@A:A;'SE kost '!A:A;'SE kost '!E:E;0;0)
=LOPSLAG(@A:A;'SE kost '!A:E;5;0)
Avatar billede kim1a Ekspert
10. januar 2024 - 07:30 #1
Du skal blot slå en værdi (jeg antager du har overskrifter), så formlen skal lyde:
=XOPSLAG(A2;'SE kost '!A:A;'SE kost '!E:E;0;0)
Avatar billede SKJ Juniormester
10. januar 2024 - 10:46 #2
#1 Den har jeg faktisk også prøvet og der bliver "svar" = 0 kr
Avatar billede kim1a Ekspert
10. januar 2024 - 12:15 #3
Kan det være at dit varnummer måske er tal i den ene og tekst i den anden fil?
Avatar billede SKJ Juniormester
10. januar 2024 - 12:34 #4
#3 Det hele er tal og lavet som tabel. Sidder og roder med det lige nu og lige ved at hive håret af mig selv, fordi det med garanti er en lille dum ting jeg bare ikke lige ser.
Avatar billede SKJ Juniormester
10. januar 2024 - 14:45 #5
Har også prøvet denne
=XOPSLAG('OS priser'!A22;INDIREKTE("'"&'SE kost&"'!A:A);'SE kost'!E:E;0;0)
Svar = 0
Avatar billede SKJ Juniormester
10. januar 2024 - 20:42 #6
Lukker tråd
Avatar billede kim1a Ekspert
11. januar 2024 - 08:00 #7
Hvis du kunne lave en version du kunne uploade kunne vi andre hjælpe dig, men ok hvis du dropper der.
Avatar billede SKJ Juniormester
11. januar 2024 - 19:05 #8
#7 Fandt ud af at det var formlen for sammenstilling af 2 tal, der gav problem.
🤔 undre mig over det ikke kom med i lukketråden