Avatar billede elmoe Juniormester
13. januar 2024 - 11:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Failed to start VirtualBox Linux kernel module besked under opstart på ThinkPad P53 (Kubuntu 22.04)

I forbindelse med opstart af Kubuntu 22.04 får jeg fejlen:
Failed to start VirtualBox Linux kernel module

Det gør at Kubuntu ikke starter op. Jeg har ikke kunne få adgang til en terminal. Kun ved at starte fra den USB stik jeg installerede kubuntu med og vælge "Prøv Kubuntu". Det virker bare ikke som om der er nok rettigheder til min harddisk når jeg tester Kubuntu på den måde. Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre for at få liv i min maskine?
Avatar billede elmoe Juniormester
13. januar 2024 - 11:44 #1
Jeg ved ikke hvad der præcis gjorde udslaget, men nu er det lykkedes mig at starte maskinen op og få adgang til kommandolinjen. Efter geninstallation af virtualbox ser det ud til at alt virker igen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2024 - 11:49 #2
Bruger ikke VirtualBox, men er den  installeret og også kørt som admin?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2024 - 12:46 #3
Ok.
Avatar billede hemberg Forsker
03. april 2024 - 13:54 #4
Det der som ofte giver fejlen med "Kernel" fejl er at der mangler at bliver installeret kernel-headers og i nogle tilfælde også dev moduler.