Avatar billede lusodana Seniormester
17. januar 2024 - 10:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan modem køre 2,4 og 5 GHz samtid?

Jeg har en af YouSees modem Sagemcom, som så vidt jeg kan se kan køre med begge frekvenser. Den er indstillet til 5.
Jeg har købet en robotstøvsuge, som kan styres ped en APP. Støvsugers Wi-Fi kan kun understøtte 2,4. Kan man indstille modem til at optræde med bgge frekvenser somtiidig? Og hvordan uden at komme i karambolage med andre enheder?
På forhånd tak for nogen, der kan hjælpe.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. januar 2024 - 11:43 #1
Jeg har selv haft printer på 2,4GHz og stort set resten på 5GHz. De to wi-fi kanaler har jeg givet samme navn. Der er intet problem med at printe fra pc, eller rette opsætning på printer via den app (igen fra pc). Min iPad skriver udså ud uden videre.
Hos mig skulle jeg fra printers eget lille display lige logge på wi-fi men det var alt, der skulle til - så se lige i manualen om tilslutning til wi-fi.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. januar 2024 - 12:01 #2
Min printer kan kun 2,4Ghz! og min nye laptop kører 5 Ghz og i det printeren er sat op til de 2,4Ghz. så kører den både fra min Desktop og min laptop!
Avatar billede lusodana Seniormester
17. januar 2024 - 12:51 #3
Tak for svarende, men jeg savner måden at gøre det og hvor.
Avatar billede lusodana Seniormester
17. januar 2024 - 13:30 #4
Efter et chat med YouSee, nu fungerer robot app'en. De har resettet modem.
Avatar billede jk45 Forsker
17. januar 2024 - 16:16 #5
det gør den allerede