Avatar billede hvoss Praktikant
23. januar 2024 - 15:51 Der er 1 kommentar

Automatik der gør det let at åbne, redigere og returnere en vedhæftet fil til en mailafsender

Hej!

Jeg modtager tit en mail med en vedhæftet fil (fx word), som jeg skal åbne, redigere og returnere. Jeg har tit tænkt på, at den arbejdsproces er tung for mig og jeg leder derfor efter en smartere måde at gøre det på.

Min proces er:
1. Jeg åbner filen i outlook (Office 16)
2. Jeg redigerer filen og gemmer den på harddisken
3. Jeg genfinder mailen, trykker "svar", finder den redgerede fil og vedhæfter den. Skriver en følgetekst og trykker "send".

Jeg gad godt, at der var en mere automatisk kobling mellem trin 2 og 3.

Hilsen Henning
Avatar billede INK Ekspert
23. januar 2024 - 20:40 #1
Man kunne overveje at dele filen i eksempelvis OneDrive. Så kan begge tilgå filen og foretage rettelser. Det med at sende filer i mails er lidt antikveret ;-)