Avatar billede jcr18 Professor
23. januar 2024 - 23:05 Der er 3 kommentarer

hvilket netværkskort?

På foranledning af denne her tråd https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1043210 har jeg overvejet om løsningen kunne være et andet netværkskort?
Hvilket kort/løsning vil I anbefale? Jeg kører i forvejen på en 1000/1000 forbindelse med +6 kabler fordelt fra en box og ud til mine 3 pc`er.
Avatar billede valby Ekspert
24. januar 2024 - 00:46 #1
Det kommer jo også an på, hvor stærkt signalet er fra udbyder.
Målingen fra youse viser, hos mig,  956 Mbps.
Der er jo også et tab i kablerne, og hvis du har mere en en PC på nettet. må de deles om signalet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. januar 2024 - 12:12 #2
Jeg tror ikke umiddelbart på at et andet netkort vil gøre nogen forskel - det er "noget" lokalt på din PC, der spænder ben.

Har du evt. forsøgt at køre dit trading-setup på en ny-installeret PC, før den er blevet beklumret med diverse sikkerhedspakker?
Avatar billede jcr18 Professor
24. januar 2024 - 13:36 #3
CRKrogh> Ja pc`en er blevet total nulstillet og pc`en bliver udelukkende kun brugt til at arbejde med trading - intet andet.

Opdatering her klokken 12.00: Jeg har haft en tekniker fra norlys (stofa) på besøg, og vi har nu frakoblet router funktionen af fiberboksen og tilkoblet en seperat router (nokia beacon 1) og så må vi om det bliver bedre. I hvertfald får jeg nu mulighed for at komme ind i routeren og ændre/teste forskellige ting i indstillingerne modsat før hvor stofas fiberbox/router var et lukket system som jeg samt deres egne teknikere faktisk ikke havde adgang til.