Avatar billede TTA Seniormester
29. januar 2024 - 01:07 Der er 10 kommentarer

Messenger ringetone udebliver

Min kæreste og jeg har en temmelig stor udfordring med Messenger. Når jeg ringer til hende, så kommer der ingen ringetone, kun en bjælke øverst på skærmen, der viser at jeg ringer. Hvis ikke hun tilfældigvis sidder med telefonen, så ved hun ikke at jeg ringer. I 99 ud af 100 tilfælde så vises mit opkald som et ubesvaret opkald.

Jeg har gennemgået ALLE tænkelige indstillinger på hendes telefon; systemindstillinger, generelle indstillinger, indstillinger for appen (Messenger), indstillinger for mig som kontakt i Messenger, afprøvet alle mulige løsningsforslag, som jeg har googlet mig til på nettet. Alle indstillinger er som de skal være. Alle indstillinger på mig som kontakt er præcis som de er på alle hendes andre kontakter (flere hundrede). Men jeg er den eneste, hvis opkald er lydløse!

Det bliver dog endnu mere mystisk. Hvis vi sidder sammen, og jeg ringer til hende… så er pludselig ringetone på! Ringetonen fader dog ud, så jo længere/flere gange den ringer, jo lavere bliver den. Ringer jeg til hende en time senere, og vi er gået hver til sit, så udebliver ringetonen igen!

Og nej, det er ikke min kæreste, der er ude på at drive mig til vanvid eller som bare ikke gider tale med mig. Men ingen af os kan gennemskue dette mysterium!

Hendes mobil er en iPhone 13, min en OnePlus 8 Pro. Ikke at jeg tror at det har nogen betydning.

Har nogen et rigtig godt bud på, hvorfor hun ikke får nogen ringetone fra lige præcis mine opkald!? Og måske et bud på, hvorfor det virker fint – så længe vi sidder i samme lokale!?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. januar 2024 - 09:59 #1
Det virker som om, der kun er ringetone når I er på samme wifi-net. Jeg dykker lige ned i det...
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2024 - 10:45 #2
Messenger app indstillinger for lyde og notifikationer står rigtigt?
Avatar billede TTA Seniormester
29. januar 2024 - 11:19 #3
@claes57
Jeg er ikke på hendes wifi-net, kun mobildata fra egen tele-udbyder.

@220661
Ja. Alle indstillinger er som de skal være. Og indstillingerne for mig som kontakt i hendes telefon er præcis som hendes +200 andre kontakter. Men jeg er den eneste kontakt, hvis opkald er lydløst...
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2024 - 11:27 #4
Har hun forsøgt genstart af telefon?
Avatar billede TTA Seniormester
29. januar 2024 - 12:04 #5
@220661
Ja - hun slukker den hver nat.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. januar 2024 - 20:03 #6
Er du sikker på, at fejlen i opsætning er på hendes mobil, og ikke din?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2024 - 20:22 #7
Du har måske en pointe i det claes57.
Så lige på min gamle Samsung 6 Edge at der er en del indstillinger derinde.
Sætter man alt til aktivt kan man jo se om der sker en ændring når man ringer op
Avatar billede TTA Seniormester
31. januar 2024 - 08:39 #8
@claes57
Der er ingen muligheder i min telefon for at fravælge notifikationer hos dem, jeg kontakter. Det vil jo heller ikke give så meget mening at kontakte en person - men fravælge at personen kan se at man prøver at komme i kontakt...
Avatar billede TTA Seniormester
31. januar 2024 - 08:48 #9
Nu har problemet udviklet sig...

Nu får hun heller ingen visuel notifikation om, at jeg ringer. Hun kan sidde og kigge på telefonen, og endda befinde sig i vores indbyrdes chat, mens jeg ringer. Der kommer INGEN notifikation under opkaldet, hverken i lyd eller billede. Først når jeg opgiver og lægger på - så får hun en autogenereret besked om et "mistet opkald".

Og som sagt; det er KUN mellem hende og mig problemet er der. Ringer andre til hende, eller ringer jeg til andre - så er der ingen problemer; notifikation i både lyd og billede....!
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2024 - 14:51 #10
Geninstallation af Messenger app?