Avatar billede rasmuso Seniormester
02. februar 2024 - 19:24 Der er 3 kommentarer

Nordlux Smart Light bridge på Wi-Fi!?

Hej med jer
Vedr. Nordlux Smart Light Bridge, tilslutning til Wi-Fi
Jeg kan ikke få "Bridgen" på mit Wi-Fi!?
Netværket kører "kun" 2,4GHz (sikkerhed: WPA*WPA2)
tilslutter "Bridgen" til strømforsyning, fast grønt lys
starter "Smart Light" op på Android-mobilen (Samsung S10 plus)
trykker på "+" oppe i højre hjørne
finder selv "Bridgen"
trykker på tilføj
Smart Light Bridge vises, sætter flueben i cirklen (hvis jeg trykker på identificer blinker "Bridgen")
trykker på "tilføj enhed"
vælger rum "Stuen"
gem
vælger netværk (2,4GHz) indtaster korrekt adgangskode
næste
der er en cirkel der "køre rundt" i ca. 15 sek., derefter kommer der et rødt udråbstegn i en cirkel (med beskrivelse af Tilføjelse af enheder mislykkedes, jeg skal 0-stille enheden)
strøm fra "Bridgen" i 30 sek., 3 tryk på resetknappen indenfor 2 sek (også prøvet med 2 sek. interval) har også trykket MANGE gange, hurtigt & langsomt
2 x grøn blink, derefter fast grønt lys, alt ovenstående gentages!
Har været ude og købe en ny "Bridge" prøvet ALT ovenstående, INGEN forbindelse!?
der er ca. 1m mellem Wi-Fi routeren og "Bridgen"
der er ca. 1m mellem Android-telefonen og "Bridgen"
har geninstalleret SmartLight på telefonen, genstartet alt, flere gange

håber på nogle gode ideer
(HAR skrevet til Nordlux uden at finde en løsning!
Avatar billede fuglen1 Novice
02. februar 2024 - 21:16 #1
Har selv tidligere døjen en del med at sætte Nordlux smart light brugt op.
Fandt frem til at man skal have oprette profil via email logger man ind via google virker det ikke.

Derudover er det ikke muligt at logge ind på appen på flere enheder feks telefon og tablet.
Avatar billede rasmuso Seniormester
03. februar 2024 - 11:54 #2
Hej "fuglen1"
Tak for svar!
Det virker desværre ikke!
Har prøvet at fjerne min konto HELT på Smart Light
Oprette en ny konto (xxx@post.tele.dk) på konens Samsung/Android
Når Smart Light Bridge skal på eget Wi-fi mislykkes det.
(Bridge blinker hurtigt) som Bridge ikke kan se 2.4GHz netværket (stadig med korrekt netværksnavn og kode,)
Avatar billede ebea Ekspert
04. februar 2024 - 13:56 #3
Det der er "problemet" med Nordlux systemet er, at det er et helt nyudviklet system, som desværre har et stykke vej endnu, før at det kommer til at virke optimalt.
Selvom det er helt nyt på markedet, er det end ikke blevet Matter certificeret, og dermed heller ikke har Thread funktion, hvilket man burde forvente for nogen som bringer et nyt system på markedet.

Hvis jeg var dig, ville jeg satse på andre lyskilder, som der er flere af på markedet (mange), og så tjekke af, om de er Matter certificerede. Det gir' dig en stor margen for, at det virker.