Avatar billede jhjorsal Mester
06. februar 2024 - 09:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trunk port på pc

Jeg sidder med en administrationspc som har 4 netværk tilsluttet, switchen der levere disse 4 netværk understøtter også trunk porte, så jeg vil bare lige hører om man kan sætte et netværkskort i pc`en der understøtter trunk port - og i givet fald, hvad kunne det være for et, gerne et der evt understøtter fibertilslutning.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. februar 2024 - 10:46 #1
Hmm - den er lidt spændende?!?
Jeg har altid kun forstået (og anvendt) trunking imellem switche, aldrig på en access-port.
Det virker på en måde lidt modsigende, men lad os se, hvad der dukker op her.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. februar 2024 - 10:51 #2
Faldt lige over denne artikel om multiple VLAN's på på virtuelle NIC's på noget RealTek og Intel - måske det kan inspirere?

https://woshub.com/configure-multiple-vlan-on-windows/
Avatar billede jhjorsal Mester
06. februar 2024 - 13:18 #3
Linux pc’erne kan det helt default har jeg fået fortalt, men til Windows skulle det kræve et special netværkskort som i alt fald Intel skulle kunne levere, mod at betale et eller andet til Microsoft, har jeg hørt - men syntes bare ikke lige jeg kan finde sådan et netværkskort.