Avatar billede Budwar Mester
09. februar 2024 - 15:21 Der er 8 kommentarer

Ipad..

Jeg arbejder på et genbrug, hvor vi har fået en relativ ny Ipad ind. Jeg har nulstillet den , og den starter op som den skal.. MEN den vil have et bruger id samt et password. Jeg har været i kontakt med Apple, men de siger at der kun er 2 løsninger .. Apple id eller kvittering ! Nogen der evt kender en "bagvej", så denne Ipad måske kan indbringe lidt mere end skrotprisen i genbrugsforretningen. ?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2024 - 16:04 #1
Jeg er enig med Apple - ukendt ophav understøttes ikke.
Avatar billede Erik K Ekspert
09. februar 2024 - 17:32 #2
Hvis det er lykkedes dig at få enheden nulstillet, så har du ikke længere brug for det oprindelige bruger id og password.
En ny bruger/ejer jo bare oprette et nyt bruger id og password.
Avatar billede kurtba Ekspert
09. februar 2024 - 22:56 #3
Du skal være logget ind som oprindelig ejer/bruger, før du kan lave en komplet nulstilling og fjerne tidligere bruger. Så du har ikke været logget ind (da du jo heller ikke kender tidligere bruger) da du mente, at du nulstillede den, så derfor vil den hele tiden vende tilbage til denne bruger.
Jeg har selv flere gange ledt hist og pist, og der er intet at gøre.
Apple id eller kvittering.
Man kan sige meget om apple - men deres sikkerhedssystemer virker bedre end alle andres systemer.
Så drop det og kom videre med dit liv, inden du bliver alt for frustreret.
Avatar billede klaudi Ekspert
09. februar 2024 - 23:15 #4
Måske noget brugbart her?

If you’ve forgotten your iPad passcode
Forgotten your iPad passcode? Find out how to get your iPad into recovery mode so you can erase it and set it up again.

https://support.apple.com/en-gb/HT211078
Avatar billede Erik K Ekspert
09. februar 2024 - 23:54 #5
#3 det er vist ikke helt rigtigt.
Du kan se anvisning som Klaudi giver i #4
Det er derfor jeg i #2 skriver som jeg gør.
Avatar billede kurtba Ekspert
10. februar 2024 - 00:31 #6
Tja, som jeg læser det, er det kun password som man kan resette på den måde, ikke brugernavnet, som jo også er ukendt.
Mit svar beroede bl.a. på, at jeg har haft problemer med en iphone, som både apple og sælger (tdc) faktisk meget gerne ville hjælpe med, men det var ikke muligt, da de rette oplysninger om bruger og password ikke stemte.
I den vejledning i henviser til, skal man undervejs indlæse en backup (som ikke findes) eller hente data fra Icloud (som heller ikke findes).
Bliver det så ikke lidt svært?
Avatar billede Erik K Ekspert
10. februar 2024 - 01:56 #7
Jeg havde ikke læst Klaudias anvisning og det er muligt den ikke kan anvendes, men der findes som regel muligheder for at omgå passwords osv på enheder.

I dit tilfælde har det vel også handlet om at beholde data, der var lagret på enheden, men det er der ikke behov for i dette tilfælde.

Budwar skriver jo, at enheden er nulstillet, så jeg går ud fra, at han har fundet en løsning til at opnå dette.
Avatar billede kurtba Ekspert
10. februar 2024 - 21:53 #8
En ipad der starter op og spørger efter brugernavn og password er ikke nulstillet totalt, og det skal den være for at oprette en ny bruger.
Nu har jeg ikke lige en ipad ved hånden, men jeg er også ret sikker på, at den ikke kan nulstilles uden at  man kender brugernavn og password og undervejs logger ind med sit apple id. Det er jo netop hele ideen med den sikkerhed, som apple lægger på.
Man skal ikke bare kunne stjæle eller på anden måde komme i besiddelse af deres produkter, hvis ikke man er rette ejer.
Så jeg savner en forklaring fra Budwar på, hvorledes han har nulstillet den.