Avatar billede HHA Professor
09. februar 2024 - 19:38 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Hente sidste/nederste værdi i kolonne på andet ark

Jeg kæmper med at hente fx den nederste værdi i kolonne G på ark2 over til en celle i ark1.
Er nok simpelt, men har søgt, søgt og prøvet, men har ikke fundet løsningen.
Tror de formler jeg får fundet er til mere komplekse ting.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede jens48 Ekspert
09. februar 2024 - 21:01 #1
Det kunne for eksempel gøres således:

=INDIREKTE("Ark2!G"&TÆLV('Ark2'!G:G))
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. februar 2024 - 21:23 #2
Eller
=SLÅ.OP(2;1/(Ark2!G:G<>"");Ark2!G:G)
Avatar billede ebea Ekspert
09. februar 2024 - 21:36 #3
Eller en lille VBA løsning.

Sub Hentdata()
    With Sheets("Ark2")
        Sheets("Ark1").Range("A1") = .Range("G" & .Rows.Count).End(xlUp).Value
    End With
End Sub
Avatar billede HHA Professor
10. februar 2024 - 07:01 #4
Er lige ude at rejse, så har ikke muligheden for at teste så meget.
#1 Den virker, men jeg får ikke den sidste værdi, men værdien fra 10. celle.
#2 Virker super.
#3 Får umiddelbart ikke en værdi frem, men ligner der er en fejl i koden.

Nu er færgen i havn, så når ikke før i aften.
Avatar billede ebea Ekspert
10. februar 2024 - 10:00 #5
#4 - Koden virker som den skal. Henter sidste værdi i kolonne G, på Ark2, hvilket du efterspurgte.
Avatar billede HHA Professor
10. februar 2024 - 17:06 #6
Hejsa,

Alle virker, Ved ikke hvorfor #1 og #3 ikke virkede i morgen. Var nok lidt presset med at skulle af færgen... 😊
Men nu virker alle.

Tak til jer alle.
God weekend!