Avatar billede net10 Nybegynder
31. august 2001 - 10:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Forskrevet i emne

Hej Alle her

Når man fra en hjemmeside skal sende en mail , så trykker bruger på mail og så åbner outlook mail sig og man kan skrive i emne , men jeg vil bestemme hvad der skal stå i emne når bruger skal sende fra web side
Avatar billede cholm Nybegynder
31. august 2001 - 10:30 #1
mailto:x@x.dk?subject=Detønskedeemne
Avatar billede senj Nybegynder
31. august 2001 - 10:30 #2
cmailto:erickrock@netscape.com?cc=bob@acme.com&subject=The Readme File
Avatar billede cholm Nybegynder
31. august 2001 - 10:32 #3
Uddybning ? - så sig til...

/cholm
Avatar billede net10 Nybegynder
31. august 2001 - 10:34 #4
det skal stå der når man åbner mailen
Avatar billede cholm Nybegynder
31. august 2001 - 10:37 #5
Det vil det også gøre med mit forslag...

udskift \"detønskedeemne\" med det du vil have stående i emnefeltet...

/cholm
Avatar billede net10 Nybegynder
31. august 2001 - 10:44 #6
kan man ikke lave det som html så man kan sætte det ind på webside ???
Avatar billede cholm Nybegynder
31. august 2001 - 10:45 #7
Det er da lige til at sætte ind...hvilket program bruger du ?

/cholm
Avatar billede net10 Nybegynder
31. august 2001 - 10:46 #8
frontpage 2000
Avatar billede cholm Nybegynder
31. august 2001 - 10:51 #9
OK - Marker det du vil have brugeren til at klikke på >>> Klik på \"hyperlink-knappen\" >>> vælg at dit link skal være som mail >>> indtast følgende i feltet:

din mailadresse?subject=Det du vil have stående i emnefeltet

/cholm
31. august 2001 - 10:51 #10
net10 - Når du skriver noget tekst på din hjemmeside, markerer det, højreklikker og vælger \"Hyperlink\" - der hvor du kan skrive \"mailto:x@x.dk\" - der skriver du blot hele linien som vist ovenfor.
Avatar billede cholm Nybegynder
31. august 2001 - 11:08 #11
Var det ikke lidt rigeligt med point til et spørgsmål af denne karakter ?

/cholm
Avatar billede net10 Nybegynder
31. august 2001 - 13:16 #12
Hej /cholm
måske men så kan du måske hjælpe mig med password på en side i html. så det kun er dem man giver password der kan komme ind.
Avatar billede cholm Nybegynder
31. august 2001 - 14:46 #13
Det eneste mine evner rækker til i den forbindelse er en løsning med et script hvor passwordet er lig med navnet på den side der skal gives adgang til.

Løsningen er vist ikke specielt sikker, men jeg bruger den da selv, da det ikke ligefrem er statshemmeligheder jeg ligger inde med.

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
31. august 2001 - 14:53 #14
<script language=\"JavaScript\">

var password = \' \'
password=prompt(\'Intast venligst dit password til min side :\',\'\');
if (password == \"[rigtig]\")
location.href= \"rigtig.htm\";

else location.href= \"forkert.htm\";

</script>

Scriptet indsætter du på en tom side som du linker til. Når man klikker på linket, åbner en prompt hvor passwordet indtastes. Passwordet skal så være navnet på den side der skal åbnes for \"de indviede\".

Tastes passwordet forkert ind linker den istedet til en anden side som du bestemmer.

/cholm
Avatar billede net10 Nybegynder
31. august 2001 - 23:42 #15
hvor skriver jeg password til siden og det andet hvis man taster forkert ???
Avatar billede cholm Nybegynder
05. september 2001 - 11:56 #16
Beklager mit sene svar :-(

if (password == \"[rigtig]\")  I dette tilfælde er passwordet \"rigtig\" og den beskyttede side skal så hedde rigtig.htm

else location.href= \"forkert.htm\";  Her skal du så oprette en side der hedder forkert.htm hvor du skriver at passwordet ikke er korrekt eller noget andet....

/cholm