Avatar billede Peter Forsker
15. februar 2024 - 11:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopiere "excel" ark i Open Office

Hej eksperter 😉
Jeg har et budgetark oprettet i Open Office sidste år
Jeg har forsøgt at kopiere arket så jeg også får et 2024 ark.
Når jeg kopierer flytter den rigtig nok alt over, MEN alle bredder, højder og andre finurligheder kan den ikke finde ud af at flytte rigtig.
Er der en løsning til at få kopieret arket med alle løsninger samtidig
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2024 - 11:51 #1
hvorfor ikke bare kopiere filen (Ctrl+C og så Ctrl+V) og så rette data til i den nye (husk også at rette filnavnet)
Avatar billede Peter Forsker
15. februar 2024 - 12:05 #2
Det kan du have ret i, men så har jeg jo 2 "programmer" på skrivebordet, i stedet for at det ligger i samme "program" med forskellige ark
Avatar billede ebea Ekspert
15. februar 2024 - 12:09 #3
I Excel er der en funktion, hvor du kopierer hele arket (eller x antal kolonner), og når så du skal indsætte, kan du vælge i "indsæt speciel", at bruge  "kun kolonnebredder".

Om Open Office har en tilsvarende funktion, ved jeg ikke.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. februar 2024 - 13:05 #4
Formattering af selve cellen og dens indhold skal nok komme med over fra f.eks. OpenOffice til Excel, men overordnet formattering, som bredder på kolonner og mere "eksotiske" settings mener jeg bestemt ikke overlever.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2024 - 16:35 #5
https://forum.openoffice.org/en/forum/viewtopic.php?t=3440
= den kan ikke umiddelbart (gammel tråd) men se lige https://www.youtube.com/watch?v=ZvijpGA9UeM

men - alt andet lige - så bør du teste libre office, hvis udviklermiljø er hurtigere og retter oftere til efter ønsker. Open office var den oprindelige 'kopi' af windows office - men pga intern strid brød en gruppe ud og dannede libre office (så de startede på samme kode)
Avatar billede Peter Forsker
18. februar 2024 - 11:59 #6
1000 Tak til jer alle for forsøget
Claes57 får løsningen her, da det var det der lykkedes for mig i dag, da jeg har skiftet til Libre Office, og det ser ud til at det virker meget bedre for mig.