Avatar billede Henrik Praktikant
21. februar 2024 - 05:58 Der er 25 kommentarer

Slukke af sig selv :(

Hejsa som overskriften sige.. så har jeg en Computer som slukke og tænder af sig selv og start op igen. og a og til slukke mine skærm også der er jeg nød til at slukke hele computer før de viker igen. hope i kan hjælpe mig er ved at være godt træt af det

Speccy: MotherBoard ligger på 12 grader ( har hvor den står i windose )
og Graphic kort 41 grader
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2024 - 09:48 #1
Det lyder underligt at temperaturen på motherboardet kun er 12 grader.
Hvis det havde været det dobbelte eller lidt mere havde det lydt  mere realistisk.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2024 - 10:25 #2
Brug nedenstående link til at uploade at klip af skærmbilledet af Speccy med.

https://da.imgbb.com/

Er der tale om en stationær- eller en bærbar pc?
Hvilken Windows version er der installeret?

Det med de 12 grader virker meget mærkeligt!
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2024 - 10:39 #3
Speccy er ikke altid præcis med målinger på temperatur. Hwinfo er bedre.

Bruger du et specielt program når det sker, eller er det lige meget hvad du kører?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2024 - 11:42 #4
#3 - jeg selv har aldrig haft problemer med Speccy. Jeg synes i hvert fald at de 12 grader ud helt urealistisk, med mindre at pc´en står udendørs, hvilket jeg tvivler meget på.
Avatar billede Henrik Praktikant
21. februar 2024 - 17:59 #5
her er et billede af Speccy
https://ibb.co/sQK5WG2
Avatar billede Henrik Praktikant
21. februar 2024 - 18:02 #6
og her er den lige started op.
syns det kommer når jeg spiller spil der krævnen
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2024 - 19:29 #7
Jeg har indsat et øjebliksbillede af Speccy i min egen stationære pc.

https://ibb.co/LvgL4Zh

Temperaturen er 32 grader på motherboardet og 39 grader på GPU´en (grafikprocessoren)

Det er jo noget af en forskel.

Prøv at afinstallere Speccy, og geninstaller derefter. Det virker sært med så lav en temperatur.

Hvad viser CPU temperaturen?
Avatar billede Henrik Praktikant
22. februar 2024 - 05:07 #8
har lige prøver at geninstaller. det viser det samme
ved ik hvorfor den ikke viser min CPU Temperature
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2024 - 07:40 #9
Har du været i logbogen for at tjekke der om det kan være et program/tjeneste der lukker den ned?
Du kan prøve at tjekke din installation med 5 kommandoer:

1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende  5 kommandoer ind på en gang, og tryk enter.

DISM /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Højreklik i Powershell vinduet. Scanning med de nævnte kommandoer bør blive kørt efter hinanden. Når den når til sfc /scannow skal man lige trykke på enter.

4. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid :-)

Prøv at tjekke temperatur med Hwinfo som foreslået https://www.hwinfo.com/
Avatar billede Henrik Praktikant
22. februar 2024 - 08:12 #10
okay det prøver jeg lige af så :)
her er et billede af HWiNFO https://ibb.co/mygmZ0Q
Avatar billede Henrik Praktikant
22. februar 2024 - 08:15 #11
kan det være rigtigt CPU Max. junction Temperature ( TJ,max) 115c??
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2024 - 08:42 #12
#10 Du skal trykke på sensorer oppe til venstre for at se dine temperaturer og sammenligne dem med Speccy. Jeg har selv lave temperaturer på min cpu, men har også en effektiv luft køler på denne. Mine temperaturer ligger fra 28 til 35 grader i min pc.
#11 Det er en værdi som programmet har hentet. Jeg kender ikke noget til din cpu.
Avatar billede Henrik Praktikant
22. februar 2024 - 08:48 #13
ja okay det ligge pt på 34c
og cpu enhanced 45-49c
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2024 - 08:56 #14
Ser rigtigt ud.
Avatar billede Henrik Praktikant
22. februar 2024 - 09:14 #15
jeg har lige genstarted pc after at ha kørt alle
DISM /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow

og 3 sekunder after jeg started Hitman 2 op slukket den igen :(
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2024 - 10:42 #16
Hvad siger logbogen? Er det kun kernel fejl du har, eller er der andre fejl der stikker i øjnene? Jeg kan frygte det er en ustabil psu måske, hvis den bare bang lukker ned pludseligt uden at vise fejl på skærmen.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2024 - 10:57 #17
Har du overclocket din pc prøv at skue lidt ned for dette så hardwaren ikke presses.
Test dine ram klodser også for fejl
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2024 - 11:00 #18
Tryk win taste + R og kopier følgende ind og tryk enter
mdsched.exe
Tjek dine ram.
Avatar billede Henrik Praktikant
23. februar 2024 - 21:18 #19
det ser ud til at inte viker :(
Avatar billede Henrik Praktikant
23. februar 2024 - 21:27 #20
kan det være min Strømforsyning??
den er på 1000W
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2024 - 21:49 #21
Så er det ikke ydelsen eller rettere mangel på samme der er årsagen, men en psu kan gå i stykker uanset hvor kraftig den er.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2024 - 21:54 #22
Hvorfor får man ikke svar på det man spørger om??
"det ser ud til at inte viker :("
Det kan vi ikke bruge til noget som helst?
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2024 - 23:43 #23
Avatar billede Henrik Praktikant
24. februar 2024 - 06:13 #24
okay ill try it out
Avatar billede Henrik Praktikant
25. februar 2024 - 16:57 #25
har et billede fra Event Viewer https://ibb.co/rQXYxjY

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
Windows.SecurityCenter.SecurityAppBroker
and APPID
Unavailable
to the user NT AUTHORITY\SYSTEM SID (S-1-5-18) from address LocalHost (Using LRPC) running in the application container Unavailable SID (Unavailable). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.