Avatar billede Belreion Novice
22. februar 2024 - 12:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilket nyt motherbord?

Hej alle

Jeg tror jeg skal have nyt bundkort?
Jeg har købt 32GB vengeance ddr5 ram, da min computer kun har 12 gb og jeg vil gerne spille star citizen uden at det lagger og det anbefales at have 32 gb.
Men da jeg ville komme rammene i i dag, så passer de ikke i. Ja, jeg ved ikke ret meget om computere og derfor i stedet for at jeg søgte på nettet efter et nyt bundkort og det så igen viser sig at det ikke passer ind i mit tower, så tænkte jeg at det var en god ide at spørge her.
Mit system er:
Intel Core i7 2600 @ 3.40GHz Sandy Bridge 32nm Technology
12,0GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherborad - Acer Predator G3610 (CPU 1)
4091MB NVIDIA GeForce RTX 4060 (ASUStek Computer Inc)
465GB Samsung SSD 850 EVO 500GB (SATA (SSD))

Da jeg ikke har super mange penge og er meget casual spiller, behøver det ikke at være en af de rigtige dyre. Jeg behøver ikke spille med 120 hz eller noget. Bare det kører nogen lunde godt uden at det lagger.
Så hvad kan i anbefale der passer i mit tower?

Mvh. Belreion
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. februar 2024 - 12:41 #1
Find passende DDR3-RAM i stedet , da du med et nyt budkort så også skal have ny CPU, måske så også en køler og når du så er igang, måske en større strømforsyning og endnu en NVMe-disk.....

12GB DDR3 i dual-channel lyder også som et kompromis, der godt kunne tåle lidt udbedring.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. februar 2024 - 12:42 #2
...faldt lige over det her sæt, der kunne være et bud på en opgradering:

https://www.proshop.dk/RAM/Corsair-Vengeance-LPX-DDR4-3200-32GB-CL16-Dual-Channel-2-stk-Intel-XMP-Sort/2792438
Avatar billede Belreion Novice
22. februar 2024 - 15:32 #3
Mange tak for hjælpen. Jeg tror det er på tide at købe en ny pc. Den er alligevel en del år gammel den jeg kører med nu.