Avatar billede Stenen Praktikant
22. februar 2024 - 16:42 Der er 18 kommentarer

Problem med adgang til min gamle YouSee mail

YouSee
‘s webmail er jo nede, men kan ikke få adgang til min ældgamle mail ? Prøver via min iPhone-11 og fibernet, som ikke er YouSee’s
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2024 - 16:50 #1
hvis du har korrekt brugernavn og adgangskode, så virker mail da...
Avatar billede richardsen Juniormester
22. februar 2024 - 16:56 #2
Yousee's webmail er IKKE nede.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. februar 2024 - 17:22 #3
Hvis du bruger EDGE er der ofte vrøvl med You-See! Ofte så virker den efter en genstart af Computeren! Hvis og når den virker så opret en genvej til enten Processlinjen eller til Skrivebordet, der virker den altid hos mig!
Avatar billede poko1 Ekspert
22. februar 2024 - 17:27 #4
Den har lige været nede hos mig Men efter genstart virker den nu!
https://ibb.co/nCq5wYR
Og som der står er det ikke sandt.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2024 - 17:29 #5
#3 Bruger Edge browser og har aldrig problemer med webmailen fra YouSee.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2024 - 17:41 #6
Ellers, så kan man let rydde op i browsers cache, så den ikke slæber rundt på gamle data:
Ctrl+Shift+Delete i browseren
åbner siden, hvor du kan sætte hak ved Browserhistorik, og ikke andre steder, og så lade den køre. Luk gerne browser bagefter, og start og gå ind på fx webmail.

Alle browsere gemmer data fra besøgte sites (udover cookies), og nogle gange roder disse data med den faktiske verden på de sider, du vil tilgå.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2024 - 17:48 #7
#3 Tillæg. Min pc her genstarter ved hver opstart fordi jeg har slået hurtigstart fra i strømstyringen. Om pc starter op på 25 eller 35 sekunder har ikke nogen betydning.
Hellere nogle friske drivere og programmer  hver gang, end at skulle boote fra et system hvor noget måske er gået i en for for dvale.
Med ssd drev har det ikke den store betydning om den skal boote fra bunden af da den er så hurtig til det. Har oplevet at nogle har haft problemer med wifi på deres bærbare. De problemer forsvinder mange gange med en frisk opstart.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. februar 2024 - 17:59 #8
#5 Nu kjan det jo være at spørgers problem er analogt med min EDGE?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2024 - 18:08 #9
#8 Jeg kan jo ikke vide hvorfor det ikke virker hos dig. Jeg har blot et link i foretrukne i Edge jeg bruger og den fejler ikke, og har aldrig gjort det.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2024 - 18:51 #10
brug af edge - den nemme vej:
Når du er på login-side/startside i webmail eller hvad du vil bruge ofte, fx https://yousee.dk/yousee-mail
Så i top/højre klikker du på ... og går ned til Apps.
Der klikker du på 'installér dette sted som en app' og så har du en app, der går direkte der til, og den kan kun dette site.
Edge får ca 1 gang årligt en større opdatering, og kan rode i data - så skal du i browseren slette denne app, og så oprette den igen.
Men ellers, så kører fx din mail-adgang helt udenom edge-skrammel-data i øvrigt som en selvstændig app.
Denne app-mulighed er det ene punkt, hvor edge har udviklet lidt på chrome, og rent faktisk tilføjet noget brugbart. Jeg bruger selv chrome som default-browser, men har 5 apps lavet af edge.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. februar 2024 - 18:57 #11
#9 Nu var mit forslag til spørger at hvis han havde et lignende problem, kunne det måske? løses som jeg har gjort! Min Mail er oprindelig en TDC Mail som min kone havde til sin  hjemmearbejdsplads hun var ved TDC i 45År! og når jeg bruger Crome er der ikke nogen problem Og ved henvendelse til You-See kender man Udmærket problemet og fortæller at det er på Microsoft at problemet ligger!
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2024 - 19:07 #12
#11 Ked af du skal gøre det du gør for at Edge til at virke med YouSee. Jeg kan ikke sige hvorfor du har det problem, som jeg ikke oplever på Windows 10 pro med Edge.
Kører du Windows 11?

Vi må se hvilken browser spørger bruger når der bruges fibernet, og med hvilket system han bruger.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. februar 2024 - 00:26 #13
#10
Ren nysgerrighed.
Hvad er fordelen ved at lave app på skrivebord i Edge fremfor at lave en genvej på skrivebordet med Chrome, som du ellers benytter?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. februar 2024 - 06:40 #14
#13 Sådan kan du også lave genvej med Chrome!
1,Tryk på de2 prikker øverst til højre,
2 Vælg Del og gem.
3 Vælg Opret genvej.
4Vælg Opret.
5. Vælg Ja!
https://ibb.co/jwZB1Gz
Avatar billede poko1 Ekspert
23. februar 2024 - 06:41 #15
Der skulle stå 3 prikker
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2024 - 10:21 #16
#13 - det kører uden videre indblanding fra andre sites - det er kun fx mail, der er aktiv. Dvs så rent som muligt for bedre stabilitet og hastighed.
Og hvis man fx kører mail i et mindre vindue, så er det det - og din browser har sin egen størrelse. Appens vinduestørrelse og placering huskes for sig.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2024 - 10:23 #17
#14 - det ved jeg godt, men jeg synes ikke, den som app er lige så god som den fra edge (det er det eneste jeg bruger edge til, alt andet (ca) på nettet er chrome)
Avatar billede INK Ekspert
23. februar 2024 - 17:38 #18
Synes vi hører meget lidt fra spørgeren. Hvad er det egentlige problem? Kan man logge på webmail? Kan du få lov, at vælge den rigtige postkasse? Hvis du bremses allerede her, kan det være et password problem:
Hvis man ændrer password til et mailprogram, så vil kontoen være blokkeret indtil password er rettet i alle programmer på telefon, tablet og PC/Mac.
Hvis du har et kørende mailprogram på en af dine enheder, og denne kører med ukorrekt password, så vil kontoen blokkere hver gang den søger efter post!
Men giv lige lidt feedback, så vi eventuelt kan indkredse det reelle problem.