Avatar billede BlåAbe Juniormester
24. februar 2024 - 19:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vesa mount skruer passer ikke til min skærm?

Hej. jeg står og har købt en arm til min pc skærm hvor at armen støtter 100x100 og 75x75 (min skærm er 75x75) men skruer som den er kommet med passer ikke til skærmen. Da den ene af dem er ALT for store og den anden er lidt for lille. fik dem til at side i, men da jeg prøvede at justere skærmen (da den var hængt op) begyndte de at falde ud af skærmen imens jeg stod og "skubbede" den

skal jeg så bare gå ned i jem&fix og købe nogle skruer? er det noget med skærmen som der er problemer med? har jeg fået nogle forkerte skruer?

skruerne som kom med i købet er:
m4 x 30mm
m4 x 12mm

Skærm:https://www.power.dk/computere-og-tablets/monitorer-og-skaerme/pc-skaerme/cepter-ultra-x-245-full-hd-gamingskaerm/p-2560639/#energylabel

Skærm arm:https://www.amazon.co.uk/dp/B0855ZBPXD?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. februar 2024 - 19:52 #1
Fik du ikke nogle afstande med? Sådan nogle runde sorte med hul i.
Avatar billede BlåAbe Juniormester
24. februar 2024 - 20:02 #2
Ja jeg fik 8 med
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. februar 2024 - 20:22 #3
Så brug dem, så bliver skruerne ikke for lange
Avatar billede BlåAbe Juniormester
24. februar 2024 - 22:10 #4
Det har jeg lige prøvet, men det ligner stadig at de er alt for lange (skærmen bevæger sig stadig også selvom alle 4 er skruet ind i skærmen for at holde den nede) samt det føltes som om at det ene hul ikke gider tage imod skruen ordenligt, kan det være at det som der skal tage fat i skruen neden i er gået i stykker?
Avatar billede Erik K Ekspert
25. februar 2024 - 00:08 #5
Når du har 8 afstandsstykker, er de så forskellige i længden?
Har du brugt alle 8?
Hvor har du placeret afstandsstykkerne? Forhåbentlig mellem skruehoved og ophæng og ikke mellem ophæng og skærm.
Ja, du kan sagtens have ødelagt gevindet i skærmen. Disse gevind er ofte af messing og tåler ikke ret meget - skruerne skal spændes med nænsom hånd og ligeledes må de ikke ramme skævt - begge dele vil ødelægge gevindet.
Normalt kan man skrue skruerne et godt stykke ned i gevindet alene med fingrene og det bør man gøre - især for at undgå at skruen rammer skævt.
Avatar billede BlåAbe Juniormester
25. februar 2024 - 19:06 #6
jeg havde sat dem skruehoved og ophæng. Jeg tænker grunden til at det bevægede sig som den gjorde er nok fordi det ene hul hvor skruen skal i er i stykker

men tak for tipsne samt forklaring på min forvirring