Avatar billede dkclajen Juniormester
24. februar 2024 - 23:41 Der er 12 kommentarer

SUMIFS fra flere tabs

Hej,

Jeg sidder og roder med lidt KM regnskab hvor jeg har én tab for hver uge. Selve overblikket vil jeg så gerne have på min starttab (Dashboard).

Jeg bruger følgende formel som egentlig virker fint, men håbet på der var en som måske kunne forsimple det i evt VBA for ikke at kopier den samme formel 52 gange på samme linje (52 uger / 52 tabs). :)

På mit dashboard bruger jeg tabeller, som jo nok for jer giver sig selv ud fra formlen nedenfor. :)

=SUMIFS('Week 1'!$G:$G;'Week 1'!D:D;[@[Driver / Truck'#]])+SUMIFS('Week 2'!$G:$G;'Week 2'!$D:$D;[@[Driver / Truck'#]])
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. februar 2024 - 07:37 #1
Skal gerne se på det hvis du uploader Excel filen til Dropbox eller lignende.
Avatar billede ebea Ekspert
25. februar 2024 - 08:02 #2
Det kan laves på flere måder. Men én mulighed er:
=SUMPRODUKT(SUM.HVIS(INDIREKTE("'"&V1:V52&"'!"&"D2:D100");D3;INDIREKTE("'"&V1:V52&"'!"&"G2:G100")))

Hvor du laver en liste over alle dine ark. I eks. her, er listen i:  V1:V52
Truck/Driver er i:  D2:D100
Sum tal er i:  G2:G100

D3 refererer til Truck/Driver navn

Det tilpasser du så til, dine egne info.
Avatar billede dkclajen Juniormester
25. februar 2024 - 19:14 #3
Hej xl-Enthusiast,

Jeg tror jeg fandt ud af at dele den.

https://drive.google.com/file/d/1NPbUBoKHyrtbu-D7P8zJy_sc_6WM7gXQ/view?usp=sharing
Avatar billede dkclajen Juniormester
25. februar 2024 - 19:32 #4
Hej ebea,

Har lige forsøgt med din formel, den giver mig dog en fejl "#REF!"

=SUMPRODUCT(SUMIF(INDIRECT("'"&X6:X57&"!"&"D3:D30");AA4;INDIRECT("'"&X6:X57&"!"&"G3:G30")))

Jeg har oprettet uger nummer fra X3 til X57 - Ser du noget som stikker helt ud her?

Week 1
Week 2
Week 3
osv.......
Avatar billede ebea Ekspert
25. februar 2024 - 20:44 #5
#4 - jeg kan se du bruger Engelsk version, men du bruger semikolon i stedet for komma i formlen. Skift rundt på disse, først.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. februar 2024 - 21:37 #6
Jeg har indsat formler i Dashboard!P20:P26 der reflekterer resultaterne i Dashboard!C20:C26. Formlerne er ikke indsat andre steder. Læg mærke til at jeg har skrevet 1 og 2 i A1 og A2. Det bevirker, at tallene i ark 1 og 2 summeres (jeg har tilladt mig at ændre arknavne til 1, 2, 3 oo så videre i stedet for Week 1, Week 2 ....
Hvis du ændrer A2 til 3 summeres arkene 1, 2 og 3.

https://www.dropbox.com/pri/get/Excel/KM%20book_2.xlsm?_subject_uid=331018183&w=AAAQD3xsBvcwVaMyJeM3n7uKXnbsDX22SwiwLE8LZvscEw
Avatar billede dkclajen Juniormester
25. februar 2024 - 21:57 #7
Hej,

Ser ud til jeg får en fejl når jeg forsøger at tilgå dropbox.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. februar 2024 - 22:10 #8
Kan du sende din mailadresse i privat besked, så kan jeg sende filen til dig.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. februar 2024 - 22:23 #10
Nej det ser ikke ud til at virke.
Jeg håber du kan gøre som jeg skrev i #8.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. februar 2024 - 22:28 #11
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
26. februar 2024 - 07:37 #12