26. februar 2024 - 14:36 Der er 10 kommentarer

Alle mails fra før 23. november 2023 forsvundet fra Gmail

Hej Eksperter

Jeg skulle hjælpe et ældre ægtepar med at finde nogle forsvundne mails i Gmail og i den forbindelse fandt jeg ud af at der slet ikke er nogle mails tilbage fra før 23. november sidste år?
Jeg har prøvet alt muligt inde i indstillinger og etiketter og sørget for at alt er krydset af i de rigtige bokse og så videre.
Jeg har tjekket papirkurven, spam, alle mails og alle de mapper, de har gemt de forskellige mails i, der er bare ikke spor efter mails der er ældre end fra den 23. november og bagud.
De har haft Gmail de sidste 8-10 år, så der er mange mails der er forsvundet. Alle de mapper de har gemt de forskellige mails i, står fint ude i siden, som de nu skal, de er bare (næsten) tomme.
Og ingen af dem har flyttet mails til trash/papirkurv og derefter bekræftet at de skulle slettes, ved at klikke på slet for evigt.
Så er der en af jer der har erfaring med de samme problemer eller endnu bedre en løsning?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2024 - 14:57 #1
De er vel ikke kommet til at arkivere alle mails i november?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2024 - 14:57 #2
Der skulle være en label der hedder "alle mails" et sted. Her bør de være.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2024 - 14:59 #3
Er der en pil hvor der står flere prøv at trykke der og se om alle mails kommer frem.
26. februar 2024 - 15:27 #4
Det har vi desværre også prøvet, både med alle mails og pil ned, og vi har kigget i alle mapper der findes. Vi har søgt på forskellige søgeord, datoer og hvad vi ellers kunne finde på, men alt stopper 23. november.
Avatar billede Erik K Ekspert
26. februar 2024 - 17:53 #5
Hvis de er flyttet til papirkurven, så slettes de automatisk efter 30 dage uden at man foretager sig yderligere.
D.v.s. at mails forsvinder uden markering og Slet for evigt anvendes.
Avatar billede INK Ekspert
26. februar 2024 - 19:50 #6
Formoder dine søgninger m.v. er foregået i webmail i Google Chrome? Og ikke i et mailprogram?
27. februar 2024 - 13:13 #7
De er søgt efter på iPhone, iPad og to forskellige computere.
Vi ved at papirkurven tømmes på et tidspunkt, det der er mærkeligt er at alle de mails de har gemt i diverse mapper også er forsvundet.
Kan forstå man kan komme til at lægge lidt mails i papirkurven ved en fejl, men at de også skulle have gjort det fra de mapper de selv har oprettet (tror der er omkring 12 forskellige mapper) og lagt de forskellige mails direkte i papirkurven, det er de 100% sikker på at de ikke har. Godt nok er det et ældre ægtepar, men de har stadigvæk deres sunde sans og ved nok om det, til at de ikke kan have gjort det:)
Og de har haft den samme mailadresse i 8-10 år, så det drejer sig om rigtig mange mails der er forsvundet.
Og det lidt ærgerlige er at det var mig der fik dem til at gå fra en gammel office pakke og outlook og til Gmail, for så var de sikker på at der aldrig forsvandt nogle af deres mails.......
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2024 - 13:26 #8
Gmail har ikke mapper. Den er opbygget på den måde at alle mails ligger en en stor bunke men har en etiket tilføjet for at sortere dem der hvor men vil have dem liggende. Det var derfor jeg skrev i skulle kigge i alle mails der ville vise det hele.

Har de ændret på noget i deres Google konto på det tidspunkt?

Skiftet kodeord eller noget andet?

Beklager jeg fagter lidt i blinde, men leder efter et eller andet man kan sætte som grund til problemet her.
Avatar billede INK Ekspert
27. februar 2024 - 13:33 #9
Der gik rygter om på et tidspunkt, at Google havde haft problemer med gamle mails. Kan ikke lige finde henvisning, så skal tages med et gran salt.
Men det kunne være et forslag at bruge denne henvisning:
https://support.google.com/mail/answer/7015314?hl=da&co=GENIE.Platform%3DDesktop#zippy=%2Cde-fleste-af-mine-mails-er-forsvundet
Man skal logge ind med sin Gmail konto i en browser.
27. februar 2024 - 13:36 #10
Tak for at du tager dig tid til det:).
Jeg ved godt at det ikke er Google der har oprettet de forskellige mapper, men dem selv.
De har for eksempel nogle mapper der hedder ferie, beboerforening og så videre, hvor de selv har lagt de forskellige mails over i.
Og nej, der er ikke ændret kodeord de sidste fire-fem år.
Jeg fik lov at logge ind på deres Gmail herhjemme fra mig selv og sammenlignede den med min egen og de så meget ens ud inde under generelt, etiketter, indbakke og så videre.
Jeg tjekkede alt i alle mails, alle papirkurve og alle andre mapper og jeg vil forsværge at de er der ikke.
Synes det er et stort mysterium.