Avatar billede pf2909 Novice
27. februar 2024 - 08:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvor laver jeg lopslag I pivot

jeg har brug for at lave en one pager ud fra en pivot tabel.
pivot tabel indeholde 2500 leverandør nr med en performance og en omsætning.

Jeg vil gerne have lavet en skabelon hvor jeg vælger en leverandør og får vist de relevante tal
Avatar billede kim1a Ekspert
27. februar 2024 - 10:48 #1
Du kan f.eks. flytte leverandør fra række til filter? Så vil pivoten vise dig den valgte leverandør
Alternativt kan du lave et simpelt opslag? xlookup eller vlookup.
Avatar billede pf2909 Novice
27. februar 2024 - 10:58 #2
jeg har kun brug for at se tal fra en leverandør ad gangen og min pivot er en summering af 30000 linier

så kan man lave Lopslag til en værdi i Pivot
Avatar billede Christian Juniormester
27. februar 2024 - 11:48 #3
Tænker jeg ville løse det ved.

1. gentag alle elementmærkater i kolonne A (forudsat det er der du har dine leverandører
2. Gå med =FILTRER funktionen

I et scenarie hvor kolonne A:D er en pivot (Og A er dine leverandører)
Celle =G1 er din reference (=Leverandøren)
Så prøv denne formel i Celle G3
=FILTRER(A4:D50;A4:A50=G1)

Så har du din pivot som datagrundlag for dine opslag