Avatar billede HHA Professor
28. februar 2024 - 12:27 Der er 10 kommentarer

Tilgå netværk udefra Ubiquiti

Hejsa,

Jeg har et WiFi netværk med 15 Ubiquiti WiFI "ufoer" og 3 administrerbare routere.
Hvis jeg vil tilgå systemet udefra og kunne administrere det, hvad skal jeg så bruge til dette?
Jeg kan det fint, når jeg er online på netværket i huset, men ikke udefra.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. februar 2024 - 13:39 #1
Log ind på https://unifi.ui.com/ så har du de samme muligheder, som når du er lokalt på dit netværk.
Avatar billede HHA Professor
28. februar 2024 - 13:55 #2
Er det rigtigt at det kræver abonnement?
Findes der ikke en gratis løsning?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. februar 2024 - 14:01 #3
Nej, det er en service, Ubiquiti stiller til rådighed UB.
Avatar billede HHA Professor
28. februar 2024 - 14:08 #4
Det må jeg lige ind og kigge nærmere på.
Men jeg skal vel være onsite når jeg opretter mig?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. februar 2024 - 14:14 #5
Mon ikke du allerede har en Ubiquiti-konto et sted, dine enheder er registreret på, med den mailadresse, du også benytter til at logge på din controller?
Avatar billede puren Ekspert
28. februar 2024 - 14:25 #6
CRKrogh >> er lige med på en kigger her, men forstår jeg dig rigtigt at hvis jeg har registraert mine enheder så kan jeg fjerncontroller dem via https://unifi.ui.com/ ??

og det er bare sådan slået til pr default ? håber det er noget man kan slå fra og der er noget MFA
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. februar 2024 - 15:51 #7
#6 Du vil almindeligvis oprette cloud-adgangen i løbet af opsætningen af din netværkscontroller, om det er en Cloud Key eller en UDM.

Når den er 'registreret' med din cloudkonto, kan du reelt selv bestemme, om du fremover til logge på lokalt eller via cloud.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. februar 2024 - 15:52 #8
#6 ...og jo, Ubiquiti har sørget for en udmærket MFA til det hele.
Avatar billede HHA Professor
29. februar 2024 - 11:26 #9
#7 Det vil sige at jeg for at tilgå det ude fra, skal have en UDM eller Cloud Key for at tilgå det ude fra?
Eller kan det lade sig gøre med de USW-LITE-16-POE routere, jeg allerede har?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. februar 2024 - 16:34 #10
Jeg kender ikke nok til USW-Lite, men den må skulle under en Cloud Key, hvis der skal remote management på.

Et alternativ kunne være at lave en VPN ind. OpenVPN er både enkelt og gratis, hvis du kun skal køre op til 2 samtidige tunneler.