Avatar billede Jordegern Seniormester
01. marts 2024 - 01:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Wi-fi signal er for svagt

Jeg har været ude i en lejlighed og lave chromecast. I stuen gik det godt. Routeren stod også 5 meter fra fjernsynet. Så gik vi ind på et værelse. Wi-fi skulle igennem tre betonvægge på hver ti centimeter. Jeg målte signalstyrken til tre ud af fire streger på en smartphone. Så lavede jeg chromecast. Men det virkede kun halvt. Nogle gange var der billede på og nogle gange var der ikke. Så byttede jeg om på donglen i stue og donglen på værelset. Det var det samme. Billede i stuen men ikke noget billede på værelset. Når det er sådan, er det så helt sikkert at det er signalstyrken på værelset der er for svag?
Avatar billede valby Ekspert
01. marts 2024 - 02:12 #1
Måske noget i retning af dette? Men tre betonvægge, så skal der måske mere til ?
https://www.avxperten.dk/wifi-repeater/repeater-traadloest-netvaerk-1300m2-2600-mbps.asp
Avatar billede Jordegern Seniormester
01. marts 2024 - 02:58 #2
Det var lige hvad jeg var ude efter.
Ved ikke om den er kraftig nok, men det er værd at prøve.
Mange tak Valby.
Avatar billede Uvanga Ekspert
01. marts 2024 - 08:40 #3
Husk at repeater skal sidde cirka midtvejs mellem Router og TV. Og hvor der er godt signal.
En anden mulighed er Powerline Wi-Fi Extender. Dette udstyr overfører signal via husets el-installation. F.eks. TP-Link TL-WPA7517 KIT. Koster ca. 500,00
Jeg har sat flere af disse op til TV, fungerer fint. Kører 4K/HD.
Avatar billede Rebazkaka Praktikant
01. marts 2024 - 11:29 #4
Brug en trådløs repeater eller extender:

Placer en trådløs repeater eller extender tættere på de områder, hvor signalet er svagt. Dette kan forstærke signalet og forbedre dækningen.

Vh,
Rebaz
https://seodigital.dk
Avatar billede valby Ekspert
01. marts 2024 - 16:18 #5
Velbekomme. Giv et feedback om resultatet :-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
01. marts 2024 - 18:09 #6
NOTE:
Trådløs repeater forstærker ikke signalet....
Den forlænger udelukkende det modtagne signal.
Avatar billede valby Ekspert
01. marts 2024 - 20:13 #7
Enig med #6. Jeg foreslår at se den video, som kan ses i linket i  1#..
Avatar billede Uvanga Ekspert
01. marts 2024 - 20:32 #8
ad #7 & #1 God video👍
Jeg synes dog de nok burde have haft PowerLine Extender med.
Men nu er der noget for Jordegern at gå igang med. Vi må se hvilken tilbagemelding der evt. kommer🤞
Avatar billede Jordegern Seniormester
02. marts 2024 - 08:09 #9
Jeg har noteret at gruppen gerne vil have feedback.
Det kommer på et tidspunkt.
Avatar billede valby Ekspert
02. marts 2024 - 13:46 #10
Fint :-)
Avatar billede Jordegern Seniormester
08. marts 2024 - 14:31 #11
Så er der feedback.
Jeg har snakket med dem der bor i lejligheden. De siger følgende: "Chromecast duer ikke. Det er for besværligt at vi skal have fat i vores telefon og trykke på en masse knapper. Det var en fejl at købe en chromecast tv pakke (allente). Vi vil vente til bindingsperioden er udløbet og så vil vi købe en kabel tv pakke. Så kan vi se fjernsyn ved at tænde for fjernsynet og vælge en kanal".
Jeg kom ikke med nogle kommentarer. Jeg synes selv chromecast og streaming er en pragtfuld opfindelse.
Avatar billede thov Forsker
08. marts 2024 - 15:51 #12
Denne Chromecast virker uden fumlen med smartphone eller lignende.
https://www.elgiganten.dk/product/tv-lyd-smart-home/tv-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-medieafspiller/chromecast-med-google-tv-hd/511189?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAi6uvBhADEiwAWiyRdsd8k1YT3MGmBA7sg59WyciSsPz-_Wx2Vm280FEb-DuI4_J0FRSeJRoCACcQAvD_BwE
Jeg har lige installeret sådan en i forbindelse med et power-line setup.
De forhåndenværende søms princip, med en gammel 'lommerouter' koblet som AP  ved kælderens tv-apparat, virker fint.
Power-line adaptere virker vistnok kun på samme fase, for der kom først liv på TV'et, da adapteren blev flyttet til en anden stikkontakt 3m væk.
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. marts 2024 - 17:04 #13
ad #12 Bare en lille bemærkning:
Powerline adapter virker på tværs af faser, dog vil der opleves maksimal ydelse på samme fase. Det vigtige er at udstyr er placeret under samme elmåler.
Avatar billede thov Forsker
08. marts 2024 - 21:48 #14
#13, ja det var også det jeg forestillede mig.
Det undrede mig bare, at internettet først dukkede op
da jeg flyttede powerline adapteren.
Jeg har nok fumlet med 'pair' trykknappen på adapterne.