Avatar billede Bokarte Praktikant
02. marts 2024 - 09:45 Der er 2 kommentarer

Tekst uden for celle

Hej

Jeg har oprette et ark med datoerne for et helt år i række 1. (365 kolonner)
Kolonnebredden er 2.
I række 2 har jeg lavet et Lopslag for hver dato der søger efter information i et Dataark. Dette fungere perfekt.
Mit problem er, at fordi kolonnebredden kun er 2, så kan jeg kun se 2 karakter at den returnerede værdi fra dataarket pga. formelen i de efterfølgende kolonner i række 2. Sletter jeg formlerne i de efterfølgende celler hvor værdien vil overlappe, så er der ikke noget problem.
Der er kun 11-12 værdier der skal returneres på hele året og de er fint spredt over hele året, så de overlapper ikke hinanden.

Findes der en indstilling eller en måde hvor på jeg kan beholde formlen i de efterfølgende celler, og samtidig kan få et tekst til at overlappe?

PS returnerede værdier er som følgende:
Byggestart - Jens Hansen
Byggestart - Peter Petersen ect.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
02. marts 2024 - 12:26 #1
Kan du ikke flytte datoerne i række 1 så de starter for eksempel i AA1 i stedet for A1 og så give kolonne A:Z den bredde der er nødvendig?
Avatar billede jens48 Ekspert
02. marts 2024 - 16:12 #2
Kan du ikke bare vende teksten 90 °. Hvis du også gør det for række 1 vises datoen også på en fornuftig måde