Avatar billede HHA Professor
05. marts 2024 - 08:30 Der er 2 kommentarer

Excel fjerner ActiveX-objekter

Hejsa,

Jeg bruger et Excel ark, hvor jeg har nogle ActiveX-objekter i, men dem kan Excel finde på at slette når jeg vil gemme filen eller når jeg vil åbne filen.
Den har tiltider også problemer med at åbne Excel og spørger om den skal åbne i fejlsikret tilstand.

Hvad er det der laver denne fejl, som langt fra er første gang, det er vel ca. 50/50?

Der kommer et pop-op vindue hvor der står at:
Excel kunne åbne filen ved at reparere eller fjerne indholdet, der ikke kunne læses.
Fjernet funktion: Objektet fra /xl/workbook.xml-del (Projektmappe)
Mistede ActiveX-objekter.

LOG fil:
This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.
<recoveryLog xmlns="http://schemas.openxmlformats.org/spreadsheetml/2006/main">
<logFileName>error159280_01.xml</logFileName>
<summary>Der blev fundet fejl i filen 'https://shipyarddk.sharepoint.com/sites/Marstal2024/Delte dokumenter/General/Kalk Marstal DD 2024 rev.01 .xlsm'</summary>
<removedFeatures>
<removedFeature>Fjernet funktion: Objekt fra /xl/workbook.xml-del (Projektmappe)</removedFeature>
</removedFeatures>
</recoveryLog>
Avatar billede MaxZpaD Professor
06. marts 2024 - 12:57 #1
Avatar billede HHA Professor
06. marts 2024 - 14:16 #2
Vil jeg da tjekke op på og se om det kan rette op på noget.
Takker.