05. marts 2024 - 20:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Regne med sekunder

Jeg har to tidspunkter. Jeg har trukket dem fra hinanden og fundet antal minutter mellem de to tidspunkter.

Jeg har formateret dette antal minutter med [ss], så det bliver vist i antal sekunder.

Jeg vil nu gerne gange dette sekundantal med et tal (antal liter pr. sekund), men jeg kan ikke finde ud af hvordan man kan få lov til det. Uanset hvad jeg gør kan jeg ikke få formateret sekundantallet til et “rigtigt” tal jeg kan regne videre med.

Hvordan kan jeg løse dette uden at skulle taste sekundantallet manuelt i et felt ved siden af ?
Avatar billede ebea Ekspert
06. marts 2024 - 07:34 #1
Prøv med formlen: =TEKST(A2*B2;"[ss]")
hvor A2 er det antal sekunder du har fundet
B2 er det antal liter du vil gange med.

Det tal du får nu, formaterer du som tal, som du nu kan regne videre med, som tal.
06. marts 2024 - 07:54 #2
Perfekt. Det virker :-)
Avatar billede ebea Ekspert
06. marts 2024 - 09:40 #3
#2 - 👍