Avatar billede torben lind Forsker
06. marts 2024 - 14:25 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk tom linie i excel

Hej allesammen.
Jeg fik hjælp herinde til at ændre i en lang række med telefon numre(virker super).Jeg har nu et ekstra spørgsmål/ønske,kan man i excel få hver 10. linie til at stå tom,altså uden telefon nummer i hele rækken,på hver 10. linie.
Kom tilbage hvis det kræver mere forklaring.
Torben
Avatar billede MaxZpaD Professor
06. marts 2024 - 15:53 #1
Hvis ikke det er så simpelt, som at du selv indsætter tomme rækker på hver 10., så skal det klares med enten en formel eller VBA/makro.

Kan du måske forklare lidt nærmere om logikken og/eller hvad du ønsker at opnå (f.eks. bedre læsbarhed) med hver 10. række blank?
Avatar billede torben lind Forsker
06. marts 2024 - 16:50 #2
Hej MaxZpaD.
Jeg kan høre at det ikke er så simpelt,så Excel har en nem måde til at gøre det.Jeg vil helst være fri for makroer,så jeg tager den lidt tungere måde og gør det manuelt.
Men mange tak for svaret.
Torben
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
06. marts 2024 - 19:04 #3
@torben lind

Har set #2, men vil nævne, at jeg har, synes jeg selv, en nem måde, hvis du alligevel skulle være interesseret.
Avatar billede torben lind Forsker
06. marts 2024 - 20:28 #4
Hej xl-Enthusiast.
Man skulle da være et skarn hvis man ikke skulle være intresseret i et godt råd/ide.
Så ja tak til at høre nærmerer.
Torben
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
06. marts 2024 - 21:37 #5
Lad os sige du har dine data i B2:B42
Indsæt 1 i A2 og 2 i A3. Vælg A2:A3 og træk fyldhåndtaget ned tilA42
I A43 indsætter du 10, i A44 indsætter du 20, i A44 indsætter du 30 (forsæt selv denne procedure på dine egne data). Nu sorterer du A2:B44, sorter på kolonne A. Slet hjælpedata i kolonne A.
Avatar billede MaxZpaD Professor
07. marts 2024 - 08:22 #6
#5 Fin løsning med sortering :-)
Avatar billede torben lind Forsker
07. marts 2024 - 13:52 #7
Hej xl-Enthusiast.
Jeg er ikke den store excel nørd,kunne du måske udskærer det lidt mere ud i pap.
Jeg har i kolonne A alle telefonnumre og har brugt din vejledning så jeg i kolonne E har skrevet 1 i række A og 2 i række B,derefter trukket det ned til E 313.I 314 har jeg skrevet 10 ,i 315 20,i 316 30 og så ved jeg ikke næste step for at komme videre.
Kan du måske hjælpe
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
07. marts 2024 - 17:19 #9
Jeg tænker filen i #8 skulle være selvforklarende, men hvis ikke, så skriv igen.
Avatar billede torben lind Forsker
08. marts 2024 - 10:29 #10
Hej xl-Enthusiast.
Så spiller det bare mange tak for hjælpen.