Avatar billede ibnielsen Seniormester
14. marts 2024 - 14:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skærm vil ikke landskab

Min hustrus facebook vil ikke fylde hele skærmen når den tvinges til landskab, den er kun en stribe midt på skærmen (det gælder også andre apps).
Min tablet, som er magen til min hustrus, vil god fylde skærmen. Vi bruger den samme app til at vende det, control screen orientation.
Tabletten er Lenovo tab m10  plus 3gen.
Android 13
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
14. marts 2024 - 16:28 #1
Lyder spøjst. Har I prøvet at geninstallere appen?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
14. marts 2024 - 16:31 #2
...ah! Overså lige at det også gælder andre apps. Så er det noget andet der er galt.

Jeg går i tænkeboks....
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
14. marts 2024 - 16:48 #3
Er smart rotate aktiveret i Settings> Display> Smart Rotate?

(Hedder måske Indstillinger/Skærm/Smart rotation hvis den viser dansk sprog)

Smart rotate sørger for at apps vender korrekt når tabletten roteres.
Avatar billede Erik K Ekspert
14. marts 2024 - 16:49 #4
Lenovo tab m10  plus 3gen. Android 13 kan i sig selv skifte mellem vandret og lodret stilling uden en særlig app.
Hvis I synes, at appen  control screen orientation er nemmere for jer, er det selvfølgelig sådan det er, men jeg kunne have en mistanke om at denne app måske ikke er blevet installeret korrekt under donwload eller evt. opdatering.
Jeg ville forsøge at afinstallere appen og derefter installere den igen fra Google Play.

I kunne også forsøge bare at genstarte enheden - det løser i mange tilfælde den slags problemer
Avatar billede ibnielsen Seniormester
14. marts 2024 - 17:31 #5
Jeg fandt det, smart rotation skal deaktiveres
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
14. marts 2024 - 17:44 #6
Godt!