Avatar billede boro23 Forsker
20. marts 2024 - 13:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til VBA kode

Jeg har nogle ark hvori der er makroer, nogle brugere glemmer at køre makroerne i arkene (arknavnene er ikke ens fra uge til uge).
Jeg tænker om det er muligt at lave VBA kode, der kører den eksisterende makro i det ark der bliver markeret (koden ligger under arket).
Håber én Jer eksperter kan hjælpe med en løsning.
Avatar billede kim1a Ekspert
20. marts 2024 - 14:25 #1
Det lyder som om du blot skal have
active worksheet ind i din kode, men det er svært at vurdere hvordan uden at se noget af koden.
Avatar billede boro23 Forsker
21. marts 2024 - 07:04 #2
Koden brugerne ofte glemmer at køre, er denne:
Sub arknavn()
    With ActiveSheet
        .Name = .Range("B2")
    End With
End Sub
Kunne godt tænke mig at koden bliver afspillet hver gang der bliver klikket på arket, så er jeg sikket på at arket har det rigtige navn.
Avatar billede MaxZpaD Professor
21. marts 2024 - 09:43 #4
En kode i stil med denne skal placeres i arkets kodemodul:

Private Sub Worksheet_Activate()
    With Me
        If .Name <> .Range("B2") Then
            .Name = .Range("B2")
        End If
    End With
End Sub

Bemærk at "Me" er en indbygget referencefunktion til arket selv (Mig).
Avatar billede boro23 Forsker
21. marts 2024 - 10:36 #5
1000 tak for hjælpen MaxZpaD, virker perfekt :-)