Avatar billede Egebæk93 Praktikant
20. marts 2024 - 15:07 Der er 1 kommentar

Routeropsætning på 500/500 Mbit Fiber internet

Jeg søger assistance til en ny opsætning af min router i mit hus.

For nuværende har jeg fået tilsendt en router af min udbyder (Jetnet), men den har svært ved at gå fra soveværelset til stuen. Så den ryger retur.

Jeg har i den forbindelse overvejet at skifte til Google Nest WiFi Router og en dertilhørende Access Point.

Planen er at der skal gå kabler direkte fra Fibernet boxen --> Google Router --> Switch box --> Playstation 5 + Stationær PC.
Det trådløse vil så bestå af et access point og de andre enheder som skal bruge trådløst internet.

Ville denne opsætning kunne lade sig gøre med Google Nest? Eller er der en anden, bedre løsning til min opsætning? Jeg er lydhør for andre forslag.

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. marts 2024 - 15:57 #1
Det kan godt fungere - bare du er opmærksom på at Google Nest WiFi og mesh punkter ikke er nyeste WiFi standard. Og at de (men det er generelt) ikke dækker heeeelt så stort et område som de reklamerer med... - jeg har et hus/skur med i alt 5 punkter til at dække ca. 160M2 - det kører rigtig godt, men jeg ville nødigt dække samme areal med 3 eller færre enheder.