Avatar billede lurup Ekspert
25. marts 2024 - 21:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kontakter i Outlook

Hej
Jeg har en kammerat der har problemer med sine kontakter i Outlook.
Nogle af hans kontakter er væk og nogle mail grupper er tomme.
Hvad kan det skyldes ? hvad kan man gøre ?

Tænker og der er komme en ændring i programmet man kan lave om på elller spole tilbage ?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2024 - 09:24 #1
det er vel ikke, fordi han bruger både outlook fra en kontorpakke, og så 'den nye' outlook (new) fra windows. Det er forvirrende, at to programmer får samme navn.
Avatar billede INK Ekspert
26. marts 2024 - 11:19 #2
Det er selvfølgelig nemmere at hjælpe, såfremt vi kender Windows version, Outlook version osv.
Hvis det er en Officepakke kunne mails og kontakter være gemt i forskellige datafiler, som er tilknyttet programmet. Kan være gemt i Dokumenter/Outlook eller hvis det er en ældre udgave i App Data under brugere i skjulte filer. Har han opdateret Office for nylig?
Avatar billede lurup Ekspert
26. marts 2024 - 14:44 #3
claes57

Kan man åbne den begge ? ved ikke om har er kommet til at blande det lidt.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2024 - 15:26 #4
Du kan bruge begge, men de deler typisk kun maildata på imap-konti.
Outlook fra officepakken har sine egne kontakter-data, mens outlook(new) bruger den i windows.
Avatar billede lurup Ekspert
26. marts 2024 - 23:17 #5
claes57

Ved du hvor filerne ligger ?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. marts 2024 - 12:48 #6
i Officepakken ligger outlook i en database (dvs ulæseligt) på
C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Local\Microsoft\Outlook
filerne har navn efter den konto, der er brugt, fx
lurup@gmail.com.ost
office(new)  - https://learn.microsoft.com/en-us/answers/questions/1479356/new-outlook-data-files
som skriver C:\Users\YOURUSERNAME\AppData\Local\Microsoft\Olk
men hele posten fra learn.microsoft.com skriver en del om outlook (office og new) til at blive klogere på.
Avatar billede lurup Ekspert
28. marts 2024 - 13:16 #7
1000 tak for hjælpen....jeg prøver hos ham efter påsken