Avatar billede jefa Praktikant
26. marts 2024 - 21:07 Der er 5 kommentarer

min gamle HP Elitebook vil ikke acceptere intern harddisk med 3.0 USB

Hej,
Det viser sig i "enheder" at den harddisk er koblet til, men uaktiv for at kopiere materiale i den...
Hvad er problemet ?
VH
jefa
Avatar billede kurtba Ekspert
26. marts 2024 - 22:06 #1
Du skal ind i diskhåndtering og ser, hvorledes den er der. Er den formatteret? har den en drevbogstav osv.
I diskhåndtering kan man klargøre den, hvis man kan se den, hvilket du burde kunne, når den optræder under enheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2024 - 11:34 #2
En intern disk kører mig bekendt over sata porte. Der er ikke garanti for at en usb  port kan levere nok spænding til at drive en hdd.
Under alle omstændigheder skal du i diskhåndtering og tjekke op om den er synlig der som Kurrba skrev.
Avatar billede jefa Praktikant
29. marts 2024 - 13:25 #3
Jeg har prøvet det med tilhørende boks, som er strømforsynet og i "enheder" kunne jeg se harddisken, men kunne ikke gøre andet... Jeg har en "Intenso 2TB" ekstern harddisk,med 2.o Usb kabel og den fungerer perfekt... derfor tror jeg, at måske den 3.0 USB er problemet eller driveren er for gamle ? Men ellers laptoppen er indstillet til automatisk opgradering og kontrol :(
Avatar billede kurtba Ekspert
29. marts 2024 - 20:41 #4
Hvad ser du i diskhåndtering? - det har du ikke svaret på.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. marts 2024 - 11:58 #5
Du kan sagtens sætte en USB 3 til en ældre model F.ks. USB 2 Det er kun hastighed til forskel! Og som #2 skriver så må det jo dreje sig om en Ekstern Disk?
Og når du kan se den i Enhedshåndteringen Har den så Et drevbogstav?