Avatar billede Klaus W Guru
01. april 2024 - 16:11 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

flere hvis formler / vagtplan start - slut tidspunkt

Hej allesammen
Jeg har en udfordring.
Jeg kunne godt tænke mig at kunne starte og slutte en vagt udfri hvad jeg taster i H7 og H8.
Jeg har prøvet med den formel der står i celle c16 og c17.
Når vagtplanen er færdig skal vagtplanen se ud som i kolonne A15 til D40
De tastede tider i celle H7 og H8 er kun for at illustrere.
Nogle der kan hjælpe.
Forsat god påske
Hilsen
Klaus W

https://1drv.ms/x/s!AmLaaGiC5Ldoi4hD6aXyE_shn8i0vw?e=9pchGv
Avatar billede ebea Ekspert
01. april 2024 - 18:59 #1
Hvad skal der stå i C2 ?
Avatar billede Klaus W Guru
01. april 2024 - 19:14 #2
I c2 står der normalt alt om vagten som ikke har noget at gøre med start og stop for vagt at gøre.
Hvorfor lige C2????
Avatar billede ebea Ekspert
01. april 2024 - 19:41 #3
#2 - Fordi, i din formel indgår cellen C2
Avatar billede Klaus W Guru
01. april 2024 - 19:47 #4
Jeg har skrevet forkert der skal stå W16
Avatar billede ebea Ekspert
01. april 2024 - 21:09 #5
#4 - Er det så ikke bare, at rette formlen til den celle ? og så trække formlen nedad.

=HVIS($H$7=W16;$Y$16;HVIS($H$7>W16;"";HVIS($H$7<W16;Y16)))
Avatar billede Klaus W Guru
01. april 2024 - 21:47 #6
Nej det har jeg prøvet den tager ikke alle vagt nr. med fra y16 og ned.
Avatar billede ebea Ekspert
01. april 2024 - 23:28 #7
#6 - Det forstår jeg ikke rigtigt, for det gør det når jeg tester det.

Har du husket at ændre tidspunkt i H7. Ellers vil celler ende blankt, ud fra din HVIS formel, når den passerer 0000.

Jeg forstår dog ikke helt, hvorfor du har brugt Portugisisk landekode, til dine tidspunkter i H7
Avatar billede Klaus W Guru
02. april 2024 - 16:48 #8
Hej ebea
Jeg har også fået den til at køre men den springer nr. over hvis jeg taster højre end 0930 i H11. Od det skulle den helst ikke.

Hvorfor den bruge Portugisisk landekode undre også mig.
Jeg har prøvet at ændre i celle formateringen, men den går selv tilbage til Portugisisk landekode.

KW
Avatar billede ebea Ekspert
02. april 2024 - 17:52 #9
#8 - H11 !  Mener du H7 ?
Avatar billede ebea Ekspert
02. april 2024 - 18:15 #10
#8 - Jeg har ændret lidt i dit skema. Brug rigtig tid i H7 og H8. Og så har jeg ændret formateringen i H7 og H8 også.

Men reelt, burde du bruge rigtige tidspunkter, og ikke blot nogle tal.

https://www.dropbox.com/scl/fi/1rbp4w1gob20om3kiro1v/Vagt-start.xlsx?rlkey=4h7k72pjsgse830cvt1190qkl&dl=0
Avatar billede Klaus W Guru
02. april 2024 - 19:30 #11
jeg har rette den til så den  til så den køre på tid. Men den tager stadig ikke de rigtig vagter.
Fra kolonne y & z til kolonne c & d.
ud fra hvad jeg taster i H7 og H8

https://1drv.ms/x/s!AmLaaGiC5Ldoi4hD6aXyE_shn8i0vw?e=9pchGv
Avatar billede ebea Ekspert
02. april 2024 - 21:17 #12
#11 - Jeg forstår ikke rigtig, hvorfor du laver fuldstændig den samme opsætning, som du startede med.

Du har jo ikke fulgt det som jeg uploadede.
Formlen har du ændret, og du har ikke klokkeslæt i H7 og H8.
Avatar billede Klaus W Guru
02. april 2024 - 21:34 #13
Det var den forkerte jeg refuserede til.

https://1drv.ms/x/s!AmLaaGiC5Ldoi4hHEQpWmAsjhbm2aQ?e=YCjYiD

Jeg er nu bedst til One drive

Den skulle passe med klokken formateringen.
Se lige om den duer
Avatar billede Klaus W Guru
02. april 2024 - 21:35 #14
Der går lige lidt kuk i den nu
Avatar billede Klaus W Guru
02. april 2024 - 21:40 #15
https://1drv.ms/x/s!AmLaaGiC5Ldoi4hD6aXyE_shn8i0vw?e=uxqbof

jeg har rette den til så den  til så den køre på tid. Men den tager stadig ikke de rigtig vagter.
Fra kolonne y & z til kolonne c & d.
udfra hvad jeg taster i H7 og H8
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
02. april 2024 - 21:48 #16
Du kan prøve at se om det her uhyre af en formel kan være til inspiration. Jeg gætter i øvrigt på, at det vil kunne laves mere elegant, men jeg kan ikke lige pt komme på det
Jeg har lavet det hele om til tt:mm i Excel forstand.

https://www.dropbox.com/scl/fi/o2xg3491v0vanpch3non7/Vagt_start.xlsx?rlkey=aw6mi7wlshtpqpkfmdbcy4w6j&dl=0

Det er ikke testet grundigt, så jeg garanterer ikke noget.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
03. april 2024 - 09:36 #17
#16 er ikke i orden, for eksempel hvis start er 10:00 og end er 15:00.
Avatar billede Klaus W Guru
04. april 2024 - 15:18 #18
Kære alle hjælpere, jeg har fået løsningen af en god ven her i forummet, og vil gerne dele det med jer der har hjulpet, eller været inde og komme gode råd.

KW

https://1drv.ms/x/s!AmLaaGiC5Ldoi4hRew42FeSfbhYkJg?e=JQ7lIN
Avatar billede ebea Ekspert
04. april 2024 - 16:01 #19
#18 - Som jeg skrev i #10, så kunne du have skrevet rigtige time angivelser ind, i stedet for at bruge tekst til at angive tid.
Så havde du nok løst problemet selv (eller det var ikke opstået). Nu endte du så op med at bruge tidsangivelser, alligevel.