Avatar billede nu_igen Professor
02. april 2024 - 13:47 Der er 7 kommentarer

Mobilepays nye app

Kære brugere. Den app er vist for viderekomne. Jeg måtte bruge 1 time for at finde ud af brugen. Nemt er detbikke, men måske sikkert? Jeg har det da ikke godt med at indtaste de mange oplysninger.
Jeg har hidtil brugt Mobilepay på min Ipad + smartphone og det har været nemt.
Nu må jeg have fat i kodeviser og telefon for at modtage en kode, når jeg betaler fra  Ipad.
Det har jeg jo ikke med altid. Er det kun første gang man skal igennem den omstændighed? Så er det jo nemmere at betale med visa kortet.
Måske er jeg også bare tungnem😳
Avatar billede nu_igen Professor
02. april 2024 - 13:49 #1
Og jo, jeg har skam  herni gruppen søgt og læst  alle info om den nye app.
Den personlige kode man bliver bedt om at bruge i appen, hvornår bruger man så den ?
Avatar billede Erik K Ekspert
02. april 2024 - 18:15 #2
Hvis du bruger biometri på din iPad eller telefon, behøver du ikke indtaste nogen kode.

Bruger du ikke biometri, skal du for at åbne Mobilepay indtaste din kode på 4 tal på den enhed du bruger.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2024 - 08:45 #3
Anderledes udseende ja men funktion for mig som bruger den på mobil er der ikke ændringer til. det er 4 cifre og man er i gang.
Det med at det kræver lidt mere når du bruger den på ipad har med ekstra sikkerhed for dine penge at gøre.
Avatar billede puren Ekspert
03. april 2024 - 13:49 #4
Lige til info så kan men kun havde en enhed logget ind når enhed nr 2 logget ind bliver enhed 1 logget af

Og så kræver den nye udgave du man tager et aktivt valg om hvad man vil i stedet for som i den gamle som startet i “send penge”
Avatar billede Erik K Ekspert
03. april 2024 - 16:40 #5
#3
Der kræves vel ikke mere på en iPad end på en telefon?

Fremgangsmåden bør være fuldstændig identisk, men som Puren skriver, kan man ikke være logget ind på flere enheder samtidigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2024 - 17:10 #6
#5 Har ikke Ipad selv men forstod på spørger der var spørgsmål hun skulle tage stilling til som jeg ikke har oplevet på min android telefon. det var nemt at gå over på den nye app synes jeg.
Avatar billede nu_igen Professor
03. april 2024 - 18:52 #7
Tak for alle svar, som jeg blev meget klogere af. Biometri måtte jeg google mig til, kendte ikke begrebet og bruger det ikke. At det var forvirrende at skifte til den nye app skyldtes at jeg opdaterede appen på Ipad, men jo var nødtvtil at bruge Android smartphonen for at få en engangskode for at komme i gang. Dermed gik der så kage i det, fordi jeg havde de to enheder tændt samtidig.
Takket været jeres hjælp fungerer det nu fint med min selvvalgte kode.
🤗👏🏻👍🏻
Med venlig hilsen - Ingeborg