Avatar billede Jesper Madsen Praktikant
09. april 2024 - 09:43 Der er 3 kommentarer

Prøver at lave et link i sociale media gruppe

Hej med jeg
Jeg har et arbejde som tillidsrepræsentant på mit arbejde, og der har vi en faglig gruppe på facebook.
Jeg kunne rigtigt godt tænke med et lave en info maillist til medarbejderne.
Jeg har før haft lidt med hjemmesider at gøre, så mit spørgsmål er, kan man evt. lave et "mailto" link i vores faglige gruppe, så medarbejderne selv trykker på linket og registrere deres mail via link.
Så kan jeg få lavet en list og sende info ud til alle på en gang.

Mvh
Jesper
Avatar billede puren Ekspert
09. april 2024 - 10:42 #1
jeg havde nok bare skrevet til en besked til gruppen om at sende dig en mail med emnet sviskejuice / virtualbox / gentoo eller noget andet som ikke kommer normal samtale hos jer og så søger du bare efter ordet i din mailbox og tilføjer alle har sendt ordet til listen og færdig
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. april 2024 - 11:55 #2
Det er muligt, men man skal aldrig offentliggøre sin mailadresse.
Det er ikke alle der læser det der har rent mel i posen.
99,9 % af brugerne her på eksperten, kan man sagtens stole på, men så er det lige 0,1 % er ikke er til at stole på, og det er denne der kan skabe problemer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. april 2024 - 11:38 #3
Hvis det skal gøres ordentligt, så prøv at se på https://groups.google.com - måske kan det bruges.

Det er et "diskussionsforum" - men kan sagtens bruges som en simpel mail-fordelingsliste - medlemmerne kan føjes direkte til, eller man kan skrive til gruppen og bede om at blive medlem.

En mail der sendes til gruppen, sendes videre til medlemmer - uden at man kan se de øvrige modtagere. Og kan kun sendes til gruppen fra et registreret medlem.

...o.s.v.