Avatar billede Uvanga Ekspert
10. april 2024 - 21:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

MESH opret, sluk WiFi på Router

Når man opretter et MESH netværk, oplyses at WiFi på Router skal slukkes.
Hvad er grunden til det?
Er det for at undgå forvirring med to netværk der måske vil forstyrre hinanden, eller hvad er forklaringen??
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
11. april 2024 - 09:31 #1
Normalt bruger man en "Extender" enhed, som kun kan bruges i sammenhæng med en anden router, men har man en gammel MESH-kompatibel router kan man bruge den i stedet til at "forlænge/forbedre" dækning. Den ene router skal være "front" og de andre skal følge.
Hvad en din routers mærke/type, skal MESH aktiveres, og de andre routere skal "meldes ind" på netværket. Nedenstående link giver en forklaring og eksempel på hvordan MESH sættes op. Så ja, de kan ikke alle snakke i munden på hinanden i samme netværk, én må styre, andre må følge.
Ellers må du skrive hvilke routere (navn, version, SKU) du forsøger at bruge, så kan vi alle Google manualen til dem ;)
https://www.highspeedinternet.com/resources/how-to-set-up-mesh-network
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. april 2024 - 09:46 #2
Tak for svar, input, og link👌