14. april 2024 - 20:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mail modtaget - men …

Hej eksperter. Jeg har modtaget en mail, som ER til mig. Men den er sendt til en anden mail-adresse end min. Hvordan kan jeg modtage en mail, hvor der i TIL står en andens mail-adr.?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2024 - 20:57 #1
Fenomæn hedder  "spoofing"
14. april 2024 - 21:43 #2
Tak for din respons. Nu har jeg googlet Spoofing.

Der står, at Spoofing er et bredt begreb for den type adfærd, hvor en cybersvindler forklæder sig som en velkendt bruger eller enhed, for at få dig til at gøre noget, som er godt for hackeren – og skidt for dig.

Men her kendte jeg afsender, og mailens indhold var fint. Der stod bare en anden mail-adresse, som modtager. Hvordan kunne jeg så modtage den?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2024 - 23:51 #3
Afsenderen har skrevet din email-adresse i BCC feltet. "Blind Carbon Copy".

Den er også sendt til TIL-adressen, som du kan se, og muligvis til flere BCC-modtagere.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2024 - 08:31 #4
#3 Lige præcis.
#2 From spoofing er det også kaldet
https://www.youtube.com/watch?v=eM0CnxUi4lA
15. april 2024 - 09:04 #5
Tak, Erik.