Avatar billede tjodense Mester
16. april 2024 - 16:02 Der er 2 kommentarer

Exchange Server - SMTP

Hej
Kører MS Exchange - Fint.
Har nu brug for at benytte SMTP.
smtp.outlook.com
Pop.office365.com

Imap/Pop3/SMTP

Jeg har Enable authenticated client SMTP
og sat ok på en postkasse må bruge det.
Får desværre fejl.
Nogen der har en 1-2-3 der virker :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. april 2024 - 07:51 #1
Du er nødt til at uddybe lidt - dit spørgsmål giver ikke mening som det står her.

Hvad er det helt præcist der fejler imellem din Exchange-server og Outlook.com/Office365.com?

Normalt vil du jo lade en Exchange aflevere post til en vilkårlig SMTP-server på internettet via SMTP uden videre authentication.
Avatar billede tjodense Mester
17. april 2024 - 11:03 #2
Ja, det gik lige lidt stærkt.
Domæne er tilknyttet Exchange Online hos Microsoft - Office.com
Når jeg sætter en mail klient op - Outlook og indtaser mail-adresse finder den selv oplysningerne (autodiscovery) og alt virker.
Nu har vi en hjemmeside hvor vi skal bruge vores egen opsætning af en mail-adresse der findes på exchange online.
F.eks. XYZ@minegenhjemmeside.dk -_ SMTP = smtp.office365.com / password /Port587.
Den vil så ikke sende noget "logge ind" via den vej.  Derfor læste jeg lidt omkring How to set up SMTP AUTH client submission - og det har jeg slået slået til. Men stadig problemet. Har læst lidt omkring f.eks. kopi/scannere også opsættes på den måde.