Avatar billede nu_igen Professor
18. april 2024 - 19:08 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Gmail shortcut på skrivebord eller processlinje

Hej. Min mand har win 10 og har installeret Gmail. Jeg vil gerne lægge M ikonet som shortcut på enten skrivebordet eller processlinjen, så det er nemt at tilgå.
Gmail er installeret og kører fint, men han har besvær med at finde Mail appen.
Jeg har gjort, som jeg har læst mig til: trykket på de 3 prikker, scrollet ned til flere værktøjer, hvor jeg burde kunne finde kommandoen til at lægge en genvej på skrivebordet eller proceslinjen.
Hvad går der galt?
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. april 2024 - 19:48 #1
Jeg har fundet denne anvisning på YouTube - håber den kan være til hjælp:

https://www.youtube.com/watch?v=Gcv9nPxymNI&ab_channel=NETVN82
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. april 2024 - 20:31 #2
Ad#1 Denne mulighed findes ikke i Chrome, med  er tilgængelig i Edge-browser. Samme fremgangsmåde som du nævner med de 3 prikker.
Avatar billede klaudi Ekspert
18. april 2024 - 20:33 #3
Den er go'  nok den med 3 prikker, men du skal i Gem og del, og der oprette genvej.
Avatar billede eksmojo Forsker
18. april 2024 - 21:08 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2024 - 23:37 #5
Edge: Find loginside for Gmail
Tryk på 3 prikker øverst til højre. Gå ned i Apps og vælg installer som app.
I boks der fremkommer kan du acceptere den både ligger i program listen i Windows, men også automatisk lægges på proceslinjen.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. april 2024 - 07:18 #6
NU Igen?:  UD af 201 oprettede tråde har du kun afsluttet Ca 20% jeg syntes at Eksperten snart burde gribe ind!!!
Et Eksempel!  https://ibb.co/yk4ybjv
Foragt over for de frivillige hjælpere!
Avatar billede nu_igen Professor
19. april 2024 - 07:52 #7
#6
Jeg er da uslmindelig glad for de forslag og gode råd, som fører til en løsning..... og husk selv på at der faktisk også kommer en del svar, som jeg ikke kan bruge til noget, fordi de ikke fører til,løsning af mit problem. 😳🤗🤔👍🏻
Avatar billede poko1 Ekspert
19. april 2024 - 08:25 #8
"(Jeg fandt desværre ikke en løsning så hermed lukkes tråden og der sættes løsning ved eget svar)"
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2024 - 08:49 #9
#7 Jeg ved at mit indlæg virker da jeg selv har testet det.
Problemet med mange spørgsmål fra spørgere er at man ikke får den fornødne besked om hvilket program man bruger.
Der er mange forskellige browsere. I bruger måske Chrome tænker jeg, men vi får det jo ikke at vide??
Personligt bruger jeg ikke Chrome, så den løsning jeg har vist er for Edge der også er baseret på Chromium som Chrome også er.
Avatar billede nu_igen Professor
19. april 2024 - 08:52 #10
#8 det er jo fint nok at svare sådan, men når man er 84 år er det ikke altid HER &NU jeg har evner til at afprøve de indkomne forslag. Og for at nævne et eksempel er det link du sendte i #6 ikke et jeg har lyst til at åbne ved at skulle svare på cookie-delen. Den slags har jeg efterhånden fået respekt for.
Når jeg ikke kan undgå at købe noget på nettet fordi jeg bor landligt kan jeg , selvom jeg kun accepterer nødvendige cookies , observere at der kommer en strøm af uønskede mails og svindel/fup mails i kølvandet.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2024 - 09:01 #11
Forstår godt Poko1 med det han siger Ingeborg. Du har stillet spørgsmålet før men ikke meldt tilbage. https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1041247
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2024 - 09:10 #12
Fremgangsmåden at lave en internet genvej (som app) findes også på Chromes hjælpeside:
https://support.google.com/chrome_webstore/answer/3060053?hl=da
Avatar billede poko1 Ekspert
19. april 2024 - 09:19 #13
Forlader tråden igen!  Bliver selv 82 næste gang.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2024 - 09:22 #14
#13 "Still going strong" 👍
Avatar billede klaudi Ekspert
19. april 2024 - 09:32 #15
#3 er til Chrome

Bruger du Edge kan du os bruge den med 3 prikker > Flere værktøjer > Fastgør til proceslinje.
Avatar billede nu_igen Professor
19. april 2024 - 09:47 #16
#15. Lige lidt forklaring. Manden har en ny Lenovo, som jeg har nedgraderet. Fra win 11 til win 10.
CHROME bruges som browser, men popper ved given lejlighed op som "ikke standardbrowser". Så jeg bekræfter her at det er CHROME som skal bruges som standardbrowser.
Vil jeg her under SYSTEMER kunne vælge EDGE uden at det fjerner CHROME fra proceslinjen?
Når jeg har lidt svært ved det her er det fordi jeg oftest bruger min Ipad og mere  sjældendt min Imac med win 7 på bootcamp.
Det hele er blevet mere indviklet end i 1995, hvor jeg faktisk startede med egen Pc og også selv kunne skifte RAM blokke og HD 🥴
Avatar billede klaudi Ekspert
19. april 2024 - 10:06 #17
Du kan have flere browsere på en gang.

Du kan vælge standard browser i Indstillinger > Apps > Standardapps.
Avatar billede nu_igen Professor
19. april 2024 - 15:06 #18
Tak Klaudi, så er jeg på sporet igen. Desværre huskede jeg ikke edge ikonet på mandens pc. Derefter gik det jo fint, sådan som jeg skrev i #1.
Ak jo, hvad var det nu de hed alle de browsere, der nu er ude af billedet. Yahoo?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2024 - 16:59 #19
Ingeborg
Indlæg #1 blev skrevet af ErikHg, og hvis det er løsningen markerer du det som løsningen.