Avatar billede Wombat Juniormester
24. april 2024 - 17:59 Der er 8 kommentarer

Genoprette router firmware

Jeg har en NETGEAR WNR3500L-N300, jeg tror det er en v1, som jeg i sin tid installerede dd-wrt open firmware på.

https://www.netgear.com/support/product/wnr3500v1/

https://openwrt.org/toh/netgear/wnr3500l

Firmware på routeren er: DD-WRT v24-sp2 (08/07/10) mega

Nu vil jeg gerne vende tilbage til NETGEAR's oprindelige firmware.

Jet har fundet frem til en vejledning, hvor man bare skal logge på routeren og lave en firmware opdatering og hvor man bruger NETGEAR's oprindelige firmware, som hentes på firmaets hjemmeside.

https://itstillworks.com/remove-ddwrt-netgear-12086307.html

Jeg når til Step 3, men 10 - 20 sekunder inde i processen stoppes der med meddelelsen: opgraderingen mislykkedes (på engelsk).

Hvad mon der går galt?

Og findes der evt. andre måder, at genoprette firmwaren på?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. april 2024 - 18:23 #1
jeg ville nok som det første forsøge med v2 https://www.netgear.com/support/product/wnr3500lv2/#download
ned til tidligere versionerne i højre del, og tag den ældste. Du kan altid opgradere videre når den først er gendannet.

Hvis du har forsøgt med v1, så er det vigtigt, at du har valgt en version, der ikke er 'nordamerika alene' men har valgt 'alle andre regioner'
https://www.netgear.com/support/product/wnr3500lv1/#download
Avatar billede puren Ekspert
24. april 2024 - 21:54 #2
Må jeg spørge om hvorfor du tilbage til original firmware? Den originale har på ingen måder nær så mange muligheder som dd-wrt, er ikke bekendt med den router du har brugte i sin tid wrt54lg
Avatar billede Wombat Juniormester
24. april 2024 - 22:06 #3
Jeg har den "Resource CD" der fulgte med ved købet. Den indeholder bl.a nogle filer med firmware til routeren. Der er også et program til genoprettelse af firmware på CDen.

1. Når jeg kører programmet stopper det efter lidt tid med meddelse om, at der mangler et netværkskort, der virker. Jeg bruger en Lenovo med en Lenovo netværksadapter tilsluttet USB-C porten.

2. Når jeg prøver at opdatere med den medfølgende firmware fra CDen får jeg også her den tidligere oplyste fejlmelding.
Avatar billede Wombat Juniormester
25. april 2024 - 12:59 #4
-> #3
Routeren har nogle funktioner som dd-wrt ikke understøtter, bl.a ReadyShare med USB storage.
Avatar billede puren Ekspert
25. april 2024 - 13:34 #5
ser ud til at nogle har roddet med det https://forum.dd-wrt.com/phpBB2/download.php?id=54383

men på den anden siden det er 15 år siden den kom på gaden så er det ikke snart ved at være tid til at sige at den har routet de bit den skulle og finde en ny?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2024 - 14:36 #6
en så gammel router kan nok ikke gendanne sig selv via det der nye usb-c - kan du ikke lige her køre det via et gammel/langsomt netkort med kabel?
Avatar billede Wombat Juniormester
26. april 2024 - 12:07 #7
-> #5
Det har jeg prøvet, men kunne ikke finde nogen opdateringer der kunne installeres.

-> #6
Har prøvet med både en IBM X60 og en Macbook fra 2009, begge med indbyggede netværkskort. I begge tilfælde får jeg samme fejlmelding: netværket virker ikke. Men det skulle det gøre, fordi netværket ellers virker fint.
Avatar billede Wombat Juniormester
26. april 2024 - 12:18 #8
Tilføjelse -> #5

Det er nok fordi routeren er så gammel.