Avatar billede Mads2707 Praktikant
02. maj 2024 - 20:34 Der er 3 kommentarer

Login Router/Modem/Fiberboks

Hvordan logger man ind på sin Router/Modem/Fiberboks fra Waoo (Alcatel-Lucent G-241W-P) Kan kun få lov til at login som viewer men ik som admin.

Vil gerne login på den for at åbene en port til en spille server.

Har prøvet flere forskillige adgang koder som normalt bruges til Alcatel-Lucent og andre router.

Evt. nogle der ved om man kan køb en Ubiquiti UFiber Active sæt sin GPON fiber i den med en adapter og et RJ45 fra Ubiquiti boxen til en anden router?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. maj 2024 - 09:32 #1
Det er info der ligger hos WAOO, så mon ikke det er dem, du skal bede om at få åbnet portene hos?

Det ville være pænt tåbeligt at lade CPE, som f.eks. en internet-vendt router, køre med default password, hvis man som udbyder står med ansvaret for den....

Kører selv Hiper og kabel fra fiberboxen til en UDM Pro SE'er uden problemer.
Avatar billede puren Ekspert
03. maj 2024 - 10:14 #2
set din fiberbox i brigde mode og din egen router efter den
Avatar billede kurtba Ekspert
03. maj 2024 - 21:49 #3
#2 Hvordan sætter han en fiberbox i bridge mode, når han ikke kan logge ind på den?
Mig bekendt tillader waoo/fibia ikke, at man selv kan komme ind og pille ved noget som helst i deres fiberbokse (din er i øvrigt en mindst 10 år gammel model).
Når man lige skimmer vejledningerne i gennem hos waoo https://www.waoo.dk/privat/kundeservice/velkommen-til-kundeservice/vejledninger/bredbaandsudstyr-og-routers/  så vil man umiddelbart hele tiden støde på, at man skal kontakte deres kundeservice, bl.a. hvis man vil sætte sin egen router op og skal have deaktiveret det trådløse netværk i deres modem.
Så jeg tror, at din løsning må være, at du kontakter deres support, og får at vide hvad der skal til, for at få åbnet porte. Er ret sikker på, at det vil kræve en ekstra router, som du så selv kan styre helt, men for at det kan ske, skal de så nok også lige ind i fiberboksen og sætte den op til det.