Avatar billede Stine Praktikant
24. maj 2024 - 10:13 Der er 2 kommentarer

Hvide streger langs kanter i tabel

Hej,
Jeg sidder med en tabel i Word som skal være farvet. Jeg har derfor indsat en grøn skygge i alle felter, som er opdelt med sorte kanter. Dog fremgår der en tydelig hvid streg nær flere at kanterne mellem de enkelte felter. Dette dog kun på specifikke zoomniveauer, så jeg kan se eks. to streger med et zoomniveau på 80%, men hvis jeg zoomer ind til 110% forsvinder disse to hvide streger, men der opstår én et andet sted i tabellen.

Kan I hjælpe mig med at fikse dette problem?
Avatar billede anedi Ekspert
24. maj 2024 - 10:24 #1
Prøv evt. at udskrive tabellen, så får du at se, hvordan den rent faktisk tager sig ud.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
24. maj 2024 - 10:29 #2
Kommer det hvide også med i udskrift?

Hvis det hvide IKKE er med i udskrift, et det udelukkende et problem med visningen på skærmen, som du nok ikke kan gøre noget ved. Det er så muligvis kun på din skærm, problemet er.

Hvis det hvide ER med i udskrift, kan der være forskellige årsager. Jeg har skrevet en omfattende artikel om det (engelsk), hvori jeg har vist og forklaret, hvordan man kan løse problemet afhængigt af årsagen. Se ”Table Cell Shading – White Space – Troubleshooting”, https://www.thedoctools.com/word-macros-tips/word-tips/table-cell-shading-white-space-troubleshooting/.