Avatar billede Peter S Novice
24. maj 2024 - 14:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nulstilling af iPhone - tracking?

Hej Computerworld

Jeg gør mig en del i sportsbetting, og derfor bruger jeg en ny telefon ved hver ny konto for at undgå tracking af device fra udbyderne, hvilket selvfølgelig både er besværligt og omkostningstungt. Jeg bruger deres apps fra Appstore. Mit spørgsmål går på: Hvis jeg nulstiller mine iPhones fuldstændigt, hvor meget wipes der så? Vil det være muligt for udbyderne af appsene at se, at det er samme device, der anvendes mellem hver nulstilling? Og bør jeg bruge et nyt apple-id ved hvert device?
Avatar billede puren Ekspert
24. maj 2024 - 15:29 #1
Hvis du logger ind via dit Apple id så ville det være et problem

Det kort du bruger til at tanke op/af evt konto nr ville være et problem

Men din iPhones serie nr er en beskyttet del som apps ikke bør kunne få fingere i

Men alle de der betting sider kræver de ikke mit id??
Avatar billede Peter S Novice
24. maj 2024 - 15:59 #2
Så hvis jeg gendanner min telefon til fabriksindstillinger, bør jeg være good to go? Så er der i princippet ikke noget, de bør kunne spore og se, at det er den samme telefon, der tidligere er brugt?

Og jo.
Avatar billede puren Ekspert
24. maj 2024 - 17:03 #3
som sagt e-mail. betalings-kort, mit ID og et wipe af mobilen så bør du være klar

BTW der er jo ikke nogle former for garenti her i dette game
Avatar billede claes57 Ekspert
24. maj 2024 - 18:06 #4
du skal så også undgå at logge på wi-fi hjemme - ip-adressen sladrer, og lokationsdata skal være slået helt fra i alle apps og iOS
Afhængig af hvilke cookies du deler i app, så kan nogle af dem spore dine andre apps og brug og derigennem have din id mellem brug af apps i øvrigt.