Avatar billede Novice-1 Forsker
26. maj 2024 - 12:09 Der er 2 løsninger

VPN i forhold til facebook?

havde engang et  VPN program/ app, men syntes ikke at facebook fungerede det som det skulle
så endte med at afinstallere det CyberGhost
men havde købt en eller anden tilføjelse med oveni  som jeg troede/ antog gjorde programmet ekstra sikkert

-men, måske nedsatte programmet blot hastigheden  i udkantsområde til endnu mindre en den var i forvejen, hvad ved jeg??

hvad er  andres erfaring med VPN programmer i forhold til facebook
--og i forhold til hastighed, --men måske vil den blive øget modsat reduceret
---hvis den lave hastighed i  denne ti skyldes forsøg på at koble sig op  mit bredbånd/ ruter
--eksempelvis når de efter afbrydelse spørger om/ ser ud, som den både vil koble op til wi-fi og fly tilstand
--men det vil den måske automatisk spørge om når forbindelsen er gået ned
hvad ved jeg om det

men det korte af det lange er der nogen der har haft problemer med at nogle VPN  programmer giver problemer med at bruge sociale medier eksempelvis facebook
og i så fald hvilke  og kan man  i så fald let slå det til og  fra

gætter mine daværende problemer med cyberchost var at jeg ikke havde  tålmodighed til at indstille programmet

på forhånd tak

p.s.      apropos tidligere indlæg, bredbånd, hastighed, ruter flyttet udenfor under halvtag, minimale forskel, så ender med bredbånd
Avatar billede claes57 Ekspert
26. maj 2024 - 18:56 #1
VPN kan virke, men det kan også IKKE virke
https://www.youtube.com/watch?v=9_b8Z2kAFyY
Primært, så er det ikke sikkert, men du kan flytte din adresse, så du kan se netflix via USA uanset hvor du er i verden.
Alt andet lige, så kommer der et ekstra led ind i din internet-forbindelse, så det bliver absolut ikke hurtigere.
Hvis du har brug for at være fra USA eller Kina for at kunne tilgå de programmer som du absolut vil have adgang til, så er VPN en løsning.
Hvis du går det for at undgå sporing, så bare glem det - der er så mange andre data undervejs, så USA, Kina og Rusland, samt alle efterretningstjenester ved, hvem du er, og hvor du er. Og helt ærligt, så interessant er du ikke.
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. maj 2024 - 20:54 #2
Ja jeg er enig claes57 og at firmaopkoblinger ofte er vpn er mere for firmaets skyld end medarbejdernes. OG i disse tilfælde tager man normalt ikke en omvej via den anden side af kloden. Jeg har også været ude for Microsoft blokerede min Hotmail  fordi jeg havde været på i DK og en time efter fra Tyrkiet . Jeg kom også for sent til et af deres gratis Windows opdateringer og rykkede så vestpå hvor datoen ikke var overskredet.