Avatar billede ErikHg Ekspert
02. september 2025 - 22:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Store Mobilepay problemer

Da jeg med mellemrum køber ting på DBA, kan der sommetider opstå problemer vedr. betaling via Netbank. Jeg har flere gange oplevet at sælgerne ikke har villet gennemfører handlen, da jeg ikke har Mobilepay. Derfor har jeg besluttet at få dette. Det skulle vel heller ikke være noget videre problem troede jeg, det skulle vise sig ikke at passe. Jeg henvendte mig til min bank (Arbejdernes Landsbank) og fik at vide at det ikke var dem der tog sig at dette. Jeg fik et nummer til Mobilepay, men fik der beskeden "at vi har usædvanlig mange opkald i øjeblikket". Jeg prøvede derfor at gå ind på Mobilepays hjemmeside, og efter meget besvær troede jeg at nu var der lys for enden af tunnelen, men der tog jeg fejl.
Når jeg nu logger ind på Mobilepay popper den besked op:

"Velkommen til MobilePay

Hvor bor du?

Noget gik galt. Prøv igen senere. [E4010]

Fandt du ikke dit land?

Læs hvorfor."

Nederst er der et nedtonet gråt felt hvori der står "Næste"

Ved klik på "Læs hvorfor" kommer der en side på engelsk.

Der står Vipps MobilesPay

Why can´t I find my country?

Længere ned står der at for at registrere i Norge, i Danmark og i Finland er nogle krav der skal opfyldes.

Jeg fatter simpelthen bare intet af dette. Det er som om at dem der har lavet det har haft en dårlig dag. Jeg har prøvet at afinstallere MobilPay appen, men efter geninstalltion er det igen det samme.

Nu håber jeg at nogen kan hjælpe, for dette er tæt på at være et mareridt.

På forhånd tak.

Erik Hg
Avatar billede puren Ekspert
03. september 2025 - 00:11 #1
Måske det er derfor at kundeservice har mange opkald i øjeblikket når deres ting ikke virker… hvad tænker du at vi skal kunne gøre når virksomheden har interne problemer???

Tag en kop kaffe og slap af måske se noget YouTube om hvordan man opdrætter bier og så prøve at ring til kundeservice igen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. september 2025 - 08:05 #2
Nu har jeg aldrig prøvet at gå via en PC - du skal installere MobilePay app´en på en telefon (af nyere dato). Så kan du oprette dig direkte via app´en - tilknytte en bankkonto til at modtage penge, og et kort (DK/Master/Visa) til at betale med.

MobilePay var oprindelig drevet af Danske Bank, men er i dag selvstændig, og har lanceret samarbejde med resten af norden via Vipps der ikke er kendt i Danmark, men er en tilsvarende løsning i Norge/Sverige. De er vist gået sammen så de egentlig er samme selskab, men det er ikke 100% samme produkt, selv om de kan udveksle betalinger.

Men - prøv via app´en og se om ikke det går lettere.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. september 2025 - 10:47 #3
Onsdag morgen åbnede jeg telefonen og der stod ikke længere den lange smøre  med hvilket land osv.
Nu ringede jeg igen til Mobilepay og efter omkring 10 minutters ventetid fik jeg en medarbejder i røret. Hun var meget forklarende og ledte mig vej igennem processen dog med en par bump på vejen.
Jeg forhold til de anvisninger der er på Mobipays hjemmeside og dem jeg kunne finde på YouTube, stemmer disse ikke overens. Der trænger absolut til en gennemgang fra Mobilepays side. Men nu virker det heldigvis.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2025 - 10:52 #4
Forklaringer på YouTube er ikke nødvendigvis alle lavet af MobilePay, og opdateres derfor ikke altid.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. september 2025 - 16:17 #5
Det er ikke kun på YouTube, der er mangler!
Også på MobilePays egen side som jeg printede ud, er indholdet ikke helt fyldestgørende.
Det var i hvert fald rart, at det for en gangs skyld ikke var en af de forbandede "chatbotter" eller hvad de nu hedder jeg fik i den anden ende af røret, men et rigtigt levende menneske. Disse er desværre efterhånden en mangelvare.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester