Avatar billede chrisroed Novice
01. september 2001 - 18:27 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Windows XP

Jeg kan ikke få mit GeForce 2 MX til at virke i windows XP også selvom det sagtens kan identificere min hardware og installerer driveren. Dette problem gælder også Win 2000 og Win NT. jeg har prøvet stort set alt både med andre drivere og med at \"lege\" med min BIOS, men intet virker!!!!

AMD K6-2 400
GF2MX 32MB
192 MB RAM
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2001 - 18:29 #1
definer \"intet virker\" :)
Avatar billede bbs Nybegynder
01. september 2001 - 18:57 #2
Hvor langt kommer du?
Kan du komme ind i windows?
Hvis du kan, så hent den nyeste nVidia driver fra www.Tweakup.dk. Installer den, så burde det virke.

Kommer du ikke engang ind i windows, så vær sikker på at alt hardware sikker som det skal. Hvis du er sikker på det, og det stadig ikke virker. Så er der muligvis noget af dit hardware der er brændt af.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 19:00 #3
XP har sine egne Nvidia drivere, så vent med andre drivere til du har løst problemet.
Jeg bruger selv et Geforce 2MX og der var ingen problemer for XP.
Sidder dit grafikkort rigtigt nede i soklen?
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 19:02 #4
En ting jeg var nødt til at gøre var at sætte alle bios indstillinger til Default, den stoppede hele tiden i installationsfasen og koblede mit keyboard fra! Det lykkedes efter at jeg satte bios til default!
Avatar billede makse Nybegynder
01. september 2001 - 19:08 #5
Den nyeste Detonator 4 driver er også optimeret til Windows XP

Chrisroed > Hvilket bundkort har du?
Avatar billede chrisroed Novice
01. september 2001 - 19:36 #6
jeg er ikke sikker på hvilket bundkort jeg har!!

jeg kan sagtens køre XP fordi det bruger noget kaldet: VGAsave istedet for mit GF2. den skriver at den ikke kan starte enheden og kortet sidder rigtigt i da jeg ikke har rørt det og det virkede/virker når jeg bruger WINME
Avatar billede makse Nybegynder
01. september 2001 - 19:38 #7
Har du installeret drivere til chipsettet på bundkortet? (VIA, AMD, ALI osv.)

Hvad med DirectX?
Avatar billede chrisroed Novice
01. september 2001 - 19:40 #8
ja det har jeg og jeg har også lige downloadet den nyeste version af directx
Avatar billede makse Nybegynder
01. september 2001 - 19:49 #9
Har du prøvet med kortets originale drivere?
Avatar billede makse Nybegynder
01. september 2001 - 19:57 #10
Når du starter computeren, står der et Bios ID nr.
Prøv at give os det.
Avatar billede makse Nybegynder
01. september 2001 - 20:10 #11
Hvis du har mulighed for det, så deaktiver ACPI i bios.
Og sæt \'Assign IRQ to VGA\' til Enabled
Avatar billede makse Nybegynder
01. september 2001 - 20:10 #12
Det var et svar. :)
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 18:54 #13
Avatar billede chrisroed Novice
04. september 2001 - 15:21 #14
Jeg har byttet rundt på alle mine indstikskort plus mine ram. formateret alle drev og stort set startet helt forfra :-( jeg havde nemlig prøvet det med \"Assign IRQ ...\" og det virkede ikke så jeg gjorde ovennævnte og pling** så virkede det!!!!! Jeg kører nu Win XP uden problemer!!!! og jeg vil virkerlig opfordre alle der er til windows at skifte til det!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede makse Nybegynder
04. september 2001 - 15:31 #15
Chrisroed > Er det ikke vel meget, med 380 point til mig, når du selv har ordnet det?
Sig lige til, så laver jeg et spørgsmål til dig, så du kan få de fleste tilbage igen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. september 2001 - 16:27 #16
Aaah makse vær nu ikke så beskeden, giv mig blot halvdelen så snakker vi ikke mere om det!
Avatar billede chrisroed Novice
05. september 2001 - 13:27 #17
det er lige meget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 jeg har ikke brug for point alligevel!