Avatar billede tkirk Nybegynder
03. september 2001 - 21:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PQI RAM

Som følge af mit sidste spørgsmål (http://www.eksperten.dk/spm/105468) faldt jeg hos PRC-DATA over 256MB PQI PC-133 SDRAM. Med den pris de har, ville det betyde 768MB RAM, i stedet for de 512MB jeg ville få ud af mine Kingston.

MEN, onde rygter om inkompatibilitet med visse bundkort, får mig til at tvivle på, om de måske er et godt køb.

Jeg har et Abit BH6 med Intel 440BX, ville de virke med dette chipset?
Avatar billede jhol00 Nybegynder
03. september 2001 - 21:54 #1
Hold dig fra PQI RAM - om rygterne omkring inkompatibilitet ved jeg ikke, men til gengæld er jeg ret sikker på, at PQI RAM består af kasserede RAM chips fra Samsung eller Hyundai - altså chips, der ikke klarede det ultimative kvalitetscheck (clockfrekvens m.v.).

Hold dig hellere til Kingston det er uden tvivl bedre.

Jeg har selv en BH6, og har haft problemer med nogle typer RAM - og derfor sendt en del frem og tilbage til forhandler - irriterrende og temmeligt dyrt i forsendelse...

Jeg har ikke seneste BIOS update til boarded, men jeg troede da kun, at BH6 kunne klare 384 Mb RAM???
Avatar billede jhol00 Nybegynder
03. september 2001 - 21:56 #2
Ups - min fejl - det tager op til 786 Mb
Avatar billede tkirk Nybegynder
03. september 2001 - 21:56 #3
CPU
Supports Pentium®III/Celeron 450~700 MHz processor cartridge.
Chipset
Intel 440BX chipset (82443BX and 82371EB)

Memory
Three 168-pin DIMM sockets support up to 768MB SDRAM module
Cache Memory
1.Level 1 and Level 2 cache built into Intel Pentium®II processor cartridge

BIOS
CPU SoftMenu™II eliminates the need for jumpers or DIP switches to set CPU parameters

Multi I/O
Two channels of bus master IDE ports connectors for up to four IDE devices (Including LS-120MB floppy drive )

Miscellaneous
One AGP slot, Five PCI slots and Two ISA slots

Avatar billede handmade Nybegynder
03. september 2001 - 22:31 #4
Jeg har både Kingston og PQI. Jeg synes ikke der er forskel, (kører 133 Mhz)men jeg var da lidt tøvende med at købe PQI. Den  PQI-klods jeg har (512) kører fuldstændig fejlfrit i både 2000 og XP...

Mht.inkompatabilitet: 512 i een klods kan kun køre i 1 Intel chipset (kan ikke huske hvilket) samt i VIA 133 chipset\'et
Avatar billede tkirk Nybegynder
03. september 2001 - 22:35 #5
Oki, så var det det jeg havde hørt om dem, med 512MB klodsen :)

Takker for svar handmade, hvis du lige ville lave et ;)
Avatar billede handmade Nybegynder
03. september 2001 - 22:36 #6
Flg. chipsets understøtter 512 Mb klodser:

Via KT133

Via KT133A

Intel 440GX
Avatar billede handmade Nybegynder
03. september 2001 - 22:36 #7
Takker :-)
Avatar billede tkirk Nybegynder
03. september 2001 - 22:42 #8
Oki, jeg så bare på EDBPriser.DK, der linkede til en site, hvor der stod, @PQI RAM kun var understøttet af lige præcis de chipsets. Så sad jeg lidt og skumlede, for når PQI yder og leverer den standard både Apacer og Kingston gør, så ville jeg sqi gerne have sådanne 3 stænger, men hurra! Håber at få dem på Onsdag :)))
Avatar billede tkirk Nybegynder
03. september 2001 - 22:43 #9
Altså, at der stod på den site at PQI generelt kun var understøttet af disse chipsets...

Skole = Træthed

;)