Avatar billede .sorcerer. Nybegynder
18. september 2001 - 13:40 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hover efekt ? tekst i title bar

Hvis vi siger jeg har lavet 10 celler under hinanden...

Når man så bevæger musen hen over et af dem skal feltet få en anden farve + teksten i cellen skal ændres.

samtidigt skal der komme en tekst frem i titlebaren på internet programmet?

hvordan gøres dette ?????
Avatar billede mukanus Nybegynder
18. september 2001 - 13:42 #1
Avatar billede jayo Nybegynder
18. september 2001 - 13:43 #2
titlebar: indsæt følgende i dit <a> tag:
onMouseOver=\"window.status=\'dinTekst\'; return true\" onMouseOut=\"window.status=\'\'

-jayo
Avatar billede jayo Nybegynder
18. september 2001 - 13:44 #3
se builder.dk for mere info om skift af farve på en celle: http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=171
Avatar billede .sorcerer. Nybegynder
18. september 2001 - 14:00 #4
Der er noget her som ikke virker..

<head>
<title>Menu test</title>
<style type=\"text/css\">
<!--
a.menu {
background : #597EAA;
display:block;
width:100%;
}

a.menu:hover {
background : #E9E9E9
display:block;
width:100%;
}
-->
</style>
</head>
<body>
<table width=130 cellspacing=\"0\" border=\"0\" style=\"border-collapse: collapse\" bordercolor=\"#111111\" cellpadding=\"0\" align=\"left\">
<tr><td><a href=\"#\" class=menu style=\"text-decoration: none\">
<font color=\"#000000\" face=\"Verdana\" size=\"2\">&nbsp;Menupunkt 1</font></a></td></tr>
<tr><td><a href=\"#\" class=menu style=\"text-decoration: none\">
<font color=\"#000000\" face=\"Verdana\" size=\"2\">&nbsp;Menupunkt 2</font></a></td></tr>
<tr><td>
<p align=\"left\"><a href=\"#\" class=menu style=\"text-decoration: none\" onMouseOver=\"window.status=\'Menu test 3\'; return true\" onMouseOut=\"window.status=\'Start\' >
<font color=\"#000000\" face=\"Verdana\" size=\"2\">
<font color=\"#000000\" size=\"2\" face=\"Verdana\">&nbsp;Menupunkt 3</font></font></a></td></tr>
</table>
</body>
Avatar billede jayo Nybegynder
18. september 2001 - 14:26 #5
tag style=\"text-decoration: none\" ud af dine <a> tags.... håber det hjælper.
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2001 - 14:34 #6
<ole>
Skriv et semikolon efter linien:
  background : #E9E9E9;
/mvh
</bole>
Avatar billede .sorcerer. Nybegynder
18. september 2001 - 14:36 #7
Får samme fejl når det er gjort ?
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2001 - 14:38 #8
Hvilken fejl?
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2001 - 14:43 #9
Du får ingen fejl....hvis du altså husker at få <html></html>-tags med - og selvfølgelig ikke forventer, at det virker i NS4.x  :)
Avatar billede .sorcerer. Nybegynder
18. september 2001 - 15:07 #10
får stadig en syntax error i linie 31 ??
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2001 - 15:18 #11
Jeg får ingen fejl, når jeg tester! Hvad står i din linie 31?
Avatar billede anjensen1 Novice
18. september 2001 - 15:19 #12
lytter

onMouseOver på link --> URL for filplacering
Kan det ændres?
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2001 - 15:21 #13
anjensen1 >> que...?  :)
/mvh
Avatar billede anjensen1 Novice
18. september 2001 - 15:28 #14
>>ole
Jeg mener
vil statuslinien ikke ALTID være tvungen til at vise URLen som et link gælder for
Er det ikke noget \'indbygget\' halløj som overstyrer evt. skriptning?

(jeg ka\' itte\' få jeres skript til virke ialtfald..) *s*

mvh a.
Avatar billede .sorcerer. Nybegynder
18. september 2001 - 15:29 #15
der står ikke noget i linie 31  - hmm ?
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2001 - 16:45 #16
anjensen1 >> Du kan vise din egen tekst ved onmouseover og -out.
Ligeså snart du klikker, er det dog noget andet. Så eksisterer dit dokument jo i princippet ikke længere i din browser men et nyt er på vej. Her vil adressen stå og den kan vi ikke pille ved  :)
/mvh
Avatar billede anjensen1 Novice
19. september 2001 - 10:49 #17
Hej Ole
Jeg kan ikke få andet end adressen ved hoover på min ie 5
Ved mouseOut fra link kommer der straks en tekst i status, men ikke med onMouseOver. Der er kun adresse-
Nå never mind statuslinien må alligevel aldrig bruges til noget der har nogen betydning alligevel.
Der er nu nok en forskel mellem ie og nav tror jeg.
mvh a.
Avatar billede olebole Juniormester
19. september 2001 - 11:11 #18
Joohhh, Krølle  :)
Prøv det her...der sker noget i status-linien - og i IE også i den blå captionbar:

<a href=\"#\" onmouseover=\"document.title=\'Ugh, anjensen1\';window.status=\'Menu test 3\'; return true\" onmouseout=\"document.title=\'N&aring;, men hej igen...  :)\';window.status=\'Start\'; return true\">dgjghjfhgfh</a>

/mvh
Avatar billede anjensen1 Novice
19. september 2001 - 11:49 #19
>> ole
*s* Den virker!
tak for responsen!
mvh. a.
Avatar billede olebole Juniormester
19. september 2001 - 11:54 #20
...anytime  :)
Avatar billede .sorcerer. Nybegynder
20. september 2001 - 13:06 #21
olebole >> du må heller have dine points *S*
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2001 - 13:08 #22
Nå ja....tak  =o)