Avatar billede mukanus Nybegynder
20. september 2001 - 20:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Asp problem

jeg har følget tutorialsen på:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp

en der gider lave det hele for mig og sende det ?

i skal følge det de laver der.

og så bare sætte det sammen så jeg kan tilføje et andeby medlem og fjerne det igen og se dem osv.

den der har gjort det eller vil gøre det får de 60 point.

// Mu Kanus
Avatar billede nute Nybegynder
20. september 2001 - 20:53 #1
hvis du leser leksjon 20, så finner du svaret selv...

<html>
<title>Indsætte data i databasen</title>
<head>
</head>
<body>
<%
if( Request.ServerVariables(\"REQUEST_METHOD\") = \"post\" ) then

    \' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
    Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \"
    DSN = DSN & \"DBQ=\" & Server.MapPath (\"/cgi-bin/database.mdb\")
    Conn.Open DSN

    \' SQL sætning opbygges
    strSQL = \"Insert into personer (\"

    strSQL = strSQL & \"Fornavn, \"
    strSQL = strSQL & \"Efternavn, \"
    strSQL = strSQL & \"Telefon, \"
    strSQL = strSQL & \"Foedselsdato) \"

    strSQL = strSQL & \"values( \"

    strSQL = strSQL & \"\'\" & Request.form(\"Fornavn\") & \"\', \"
    strSQL = strSQL & \"\'\" & Request.form(\"Efternavn\") & \"\', \"
    strSQL = strSQL & \"\'\" & Request.form(\"Telefon\") & \"\', \"
    strSQL = strSQL & \"\'\" & Request.form(\"Foedselsdato\") & \"\')\"

    \' SQL sætning eksekveres
    Conn.Execute(strSQL)

    \' Luk databaseforbindelse
    Conn.Close
    Set Conn = Nothing
  response.write Request.form(\"Fornavn\") & \" \" & Request.form(\"Efternavn\") & \" er lagt inn i databasen\"
else
  %>
    <form action=\"\" method=\"post\">
    Fornavn: <input type=\"text\" name=\"Fornavn\"><br>
    Efternavn: <input type=\"text\" name=\"Efternavn\"><br>
    Telefon: <input type=\"text\" name=\"Telefon\"><br>
    Fødselsdato: <input type=\"text\" name=\"Foedselsdato\"><br>
    <input type=\"submit\" value=\"Gem\">
    </form>
  <%
end if
%>

</body>
</html>

/nute
Avatar billede mukanus Nybegynder
20. september 2001 - 20:55 #2
ja men jeg skal have det hele lavet det virker ikke når jeg prøver.

prøv at gem det hele som asp.

så jeg kan rette se tilføje trykke osv. alt som man kan hvis man følger toturialen. det virke rik når jeg prøver.
Avatar billede tmceu Praktikant
21. september 2001 - 00:22 #3
Har du et sølvfad vi kan servere løsningen på ? det er helt ærligt lidt for dovent at smide sådant et spørgsmpål!

Jeg vil gerne hjælpe dig med at finde fejlen, men så må du selv bidrage. Smid eks. de fejlkoder og de linier kode fejlen opstår i her ind...
Avatar billede webbe Nybegynder
21. september 2001 - 08:11 #4
tmceu:

Kan kune give dig ret - er heller ikke fordi man bliver belønnet meget for at skulle lave alt det arbejde!!!
Sølle 60 point!? *tsk* ;0)
Avatar billede mukanus Nybegynder
23. september 2001 - 21:26 #5
så lad være